gegevens opslaan in koppeltabel
wes achternaam
20/05/2011 02:34:19hallo,
ik zit met het volgende. ik twee tabellen in mijn DB. Members en Producten.
Members;
id
naam
inlognaam
wachtwoord
Producten;
id
naam
jaar
member_id
Producten tabel heb ik gevuld met ca. 100 dingen. De tabel is gekoppeld aan members.
Nu wil ik dat bijv. een member producten kan aanvinken en dan kan opslaan. Zodat het er ongeveer zo eruit komt te zien:
Member
JAN
Producten
1
8
13
67
93
Dus die producten horen bij JAN.
Maar hoe sla je dat op en lees je dat uit. Ik heb echt geen flauw idee. Kan iemand mij hiermee helpen met een script uitleg.
alvast bedankt
ik zit met het volgende. ik twee tabellen in mijn DB. Members en Producten.
Members;
id
naam
inlognaam
wachtwoord
Producten;
id
naam
jaar
member_id
Producten tabel heb ik gevuld met ca. 100 dingen. De tabel is gekoppeld aan members.
Nu wil ik dat bijv. een member producten kan aanvinken en dan kan opslaan. Zodat het er ongeveer zo eruit komt te zien:
Member
JAN
Producten
1
8
13
67
93
Dus die producten horen bij JAN.
Maar hoe sla je dat op en lees je dat uit. Ik heb echt geen flauw idee. Kan iemand mij hiermee helpen met een script uitleg.
alvast bedankt
Gewijzigd op 20/05/2011 05:07:31 door Wes achternaam
PHP hulp
16/01/2025 07:10:09Erik van de Locht
20/05/2011 08:16:14Met een koppeltabel krijg je dit:
# ProductBijGebruiker
- gebruikerID
- productID
Je kunt dan seleccteren op de koppeltabel en een Inner Join gebruiken om de data van de/het gebruiker / product te verkrijgen.
# ProductBijGebruiker
- gebruikerID
- productID
Je kunt dan seleccteren op de koppeltabel en een Inner Join gebruiken om de data van de/het gebruiker / product te verkrijgen.
Code (php)
1
SELECT p.productnaam FROM ProductBijGebruiker pbg INNER JOIN Product p ON pgb.productID=p.productID WHERE pgb.gebruikerID=1
Gewijzigd op 20/05/2011 08:21:53 door Erik van de Locht