Geld per uur [Opgelost]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

22/08/2009 12:14:00
Quote Anchor link
Aan de andere kant, jij werkt met Dreamweaver, zegt ook alweer genoeg. Ik stop met deze nutteloze discussie. Als jij denkt dat het beter is zonder cronjob, moet je het zelf weten ;-)
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 05:40:41
 
Rens nvt

Rens nvt

22/08/2009 12:20:00
Quote Anchor link
Heet dit geld nog een ander doel? Bijvoorbeeld in rangen / statistieken? Zo ja, dan is het niet echt praktisch als iemand zijn geld pas geupdate wordt na een volgende keer inloggen... Je rangen kloppen dan namelijk nooit...

Als het puur alleen voor 1 gebruiker zichtbaar hoeft te zijn kun je het af zonder cron, maar anders niet. Ik heb geen ervaring met online cronjobs, maar misschien is dit iets? http://www.onlinecronjobs.com/
 
Matthias R

Matthias R

22/08/2009 12:33:00
Quote Anchor link
Yearupie schreef op 21.08.2009 21:49:
Matthias schreef op 21.08.2009 21:48:
/home/joost schreef op 21.08.2009 21:33:
Waar heb jij het nu ineens over ?

Edit::
Ow, over die CronJobs, deze oplossing is toch goed ??


maar dit is toch zeeeer belastend voor de server om voor elk lid een script 24/7 draaiende te houden...
praktisch onmogelijk dachti k altijd?


Heb jij een betere oplossing als je geen cronjob hebt?


ja...
Zoals ik zei
van server veranderen..
 
- Ricardo -

- Ricardo -

22/08/2009 12:42:00
Quote Anchor link
Chris Kortaan schreef op 22.08.2009 12:14:
Aan de andere kant, jij werkt met Dreamweaver, zegt ook alweer genoeg. Ik stop met deze nutteloze discussie. Als jij denkt dat het beter is zonder cronjob, moet je het zelf weten ;-)


Waar slaat het nou weer op dat het fout is om met dreamweaver te werken? Het scheelt veel tijd dus kan je goedkoper leveren aan klanten...

Probeer t eens voordat je oordeelt xD

Ontopic, je zou ook nog het goedkoopste van het goedkoopste hosting pakket ooit kunenn kopen voor 50 cent per maand met 1 mb webruimte ofzo maar die wel cronjobs ondersteunt en dan met een externe databaseconnectie elk uur vanaf die andere server updaten.
 
Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

22/08/2009 12:51:00
Quote Anchor link
Gratis hosting: http://www.0php.com/free_PHP_webhosting.php
Moet je even zoeken, bij 2 kun je gratis cronjob gebruiken..
 

22/08/2009 13:13:00
Quote Anchor link
Als jij een internet spel opzet gericht op 1000/10000 bezoekers constant, gaat je dat niet lukken op een thuisservertje/1 euro hoster.. dat je het weet.. en het feit dat jij geen cronjobs (mag/kan) draaien, wijst erop dat je OF thuis zit, OF bij een euro hoster..

En dreamweaver zuigt gewoon. Zend Studio 7 hier ;-)
 
/home/joost

/home/joost

22/08/2009 13:36:00
Quote Anchor link
Het maakt niet uit waarmee je het doet, je hebt niet altijd het duurste van het duurste nodig, als je het echt kan, kan het ook met Texteditor(Macintosh) of Kladblok(windows)...

Edit::
Als hij het handig vind om DreamWeaver te gebruiken dan doet hij dat toch...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost
 
Yorick17

yorick17

27/08/2009 09:02:00
Quote Anchor link
@Ricardo
Dat kan ook met onlinecronjobs.com of zo iets, lees topic ff door

@Chris
Waarom heb je slechte ervaring met dreamweaver? het werkt toch ook gewoon goed? En wat is er mis met mijn hosting? Ik heb een uptime van 99,9% (dus geen thuisserver) goede ondersteuning elke dag, veel db , oneindig email + spamfilter. en alles werkt gewoon prima.

Zelf had ik al bedacht om een trigger op de databsae te zetten die zelf zijn update 1 keer per uur doet. Nu heb ik gehoord ik dat dit in posgeSQL standaard is maar in mySQL alleen ondersteund word vanaf versie 5 en die heb ik niet.
 

27/08/2009 09:58:00
Quote Anchor link
Ten eerste: DW voldeed niet aan mijn eisen als een volwaardig PHP editor. Dit was 3 jaar geleden en heb er verder nooit meer naar gekeken.

Ten tweede: Het ging mij erom dat het erop uitkwam dat jij geen cronjobs kan/kon draaien. Dan zit je naar mijn idee op een verkeerde server.

Ten derde: Een uptime van slechts 99,9%? Dat is niet optimaal. Mijn server is dit jaar tot nu toe 1 minuut offline geweest, voor de rest is hij online geweest. En dat was nog mijn eigen fout ook.

Ten vierde: Oneindige mail/database/ftp whatever bestaat niet. Er is altijd een technische limiet.

Ten vijfde: Geen MySQL 5? Jemig.. Draai je dan ook nog PHP 4?? Draai je dan zelf ook geen PgSQL?

Dus: Draai cronjobs, zorg voor een hosting met zeer weinig downtime, update je MySQL, installeer PgSQL.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

27/08/2009 10:05:00
Quote Anchor link
Welke tool gebruikt wordt om de taal in te kloppen zegt eigenlijk helemaal niets over de kundigheid van de programmeur. Iedereen heeft zo zijn voorkeur, als iemand zelf alle code in loopt te kloppen kan dat in kladblok, notepad++, dreamweaver, phpdesigner etc. No offence, maar het idee dat je omdat je weet dat iemand een bepaalde tool gebruikt die persoon meteen af te schrijven vind ik wel kort door de bocht.

@Topicstarter
Waarom moet het met cronjobs gebeuren? Als jij neme 1000 spelers hebt (geloof me, is veel hoor als je een spel opzet) dan kan je net zo goed bij het opvragen van de informatie dit meteen verwerken. Zelfs met 10000 records is dat prima te doen (geloof me, ik doe het zelf ook maar dan met een ander systeem en niet voor een spel)

Over het algemeen * Ik heb niet het hele topic gelezen * is het zo dat geld zelf niet echt uit maakt voor de ranking, maar juist de andere dingen die er gebeuren. Is dit wel het geval: Gewoon berekenen bij de 1e persoon die de ranking oproept per uur. Als je database goed is opgezet, dan zal dit niet al te veel tijd kosten, sterker nog, die persoon zal het niet merken. Wanneer je systeem goed is opgebouwd, dan kunnen 2 mensen zelfs praktisch tegelijkertijd de ranking aanroepen en wordt de boel toch goed verwerkt. Cronjobs zijn niet nodig om uit te voeren normaal gesproken.
 
Yorick17

yorick17

27/08/2009 10:59:00
Quote Anchor link
Het was ook niet mijn idee om met cronjobs te gaan werken, maar alle gebruikers in een keer laten uitvoeren, dat is dus 1000 query is toch wel erg veel? Verder is de oplossing die je aanbied degene die ik denk ik zelf ook al wilde gaan gebruiken, maar is ahet alsnog niet mogelijk om een trigger te gerbuiken in lagere versies van mysql?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

27/08/2009 11:26:00
Quote Anchor link
Je kan het toch ook zelf triggeren? Dat moet het probleem niet zijn

1000 query's zeg je, ik lees nergens dat voor elke user dat bedrag anders is, komt voor mij dus neer op: Elk uur, elke user + 20 (ik neem maar een getal). Je kan gewoon: UPDATE users SET money = money+20 gebruiken.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.