Gezocht: Programmeur (php / sql)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart B

Bart B

09/12/2014 11:45:19
Quote Anchor link
Ik ben op zoek naar iemand die voor mij wat kan programmeren. Ik heb een database structuur met verschillende tables met daarin verschillende waardes. Voorbeeld van een table:

Afbeelding

Nu wil ik graag een scriptje waarmee ik kan uitlezen welke nummers het meeste gedraaid (bv top 5, of top 10) zijn van bv weeknummer 50 of van 2014, of van juli 2013. Maar ook de optie dat dit van meerdere tables bij elkaar gevoegd wordt.

Table 1 is bv 3fm, table 2 is bv radio538. Zo heb ik ongeveer 20 tables van allerlei stations. En dat ik dus kan zien welk nummer het meeste gedraaid is in de afgelopen week op alle radiostations die ik bij houd of bv alleen op 3fm.

Zie jij dit wel zitten om te maken? Laat me even weten wat je ervoor zou willen hebben :)
Gewijzigd op 09/12/2014 11:52:53 door Bart B
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 02:05:47
 
Pipo Clown

Pipo Clown

09/12/2014 12:29:07
Quote Anchor link
Ik zou één tabel maken met alle nummers en de relevante info over het betreffende nummer en vervolgens voor ieder radiostation een tabel met de datum tijd en verwijzings-ID van de gedraaide nummers.

Op die manier ben je ook iets beter genormaliseerd.
 
Bart B

Bart B

09/12/2014 20:43:31
Quote Anchor link
Ik heb op dit moment ook een tabel (songs) met alle nummers, en daarin veel info. Daar staat bv ook in welk youtube ID het heeft ed. En bij de radio stations vraag ik de gegevens uit de songs tabel. Dit doe ik in mijn geval door te kijken of de artiest en nummer gelijk zijn aan elkaar.

Of is dit omslachtig?

Maar nu wil ik graag statistieken kunnen uitdraaien. Dus dat ik bv savonds een script laat draaien die in een vooraf bepaald tijdsbestek kijkt in x (dit kan alleen 3fm zijn, of 3 stations, of alle stations) tabellen welke nummers het meeste gedraaid zijn. En dat hier dan een top x (5, 10, 25) uit rolt. Maar dat ik ook zie dat nummer 1 in dat lijstje in het gekozen tijdsbestek bv 18 keer afgespeeld is.

Ik snap er alleen geen lor van hoe ik de query moet gaan maken. Heb al even aan het stoeien geweest, maar zie door de bomen het bos niet meer. Vandaar dat ik dacht dat iemand misschien iets wou bijverdienen door een scriptje te schrijven :)
 
Bart B

Bart B

15/12/2014 14:07:59
Quote Anchor link
Niemand? :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/12/2014 14:27:25
Quote Anchor link
Ga het script eerst eens normaliseren, zou ik zeggen. Ik neem aan dat elke tabel een eigen structuur heeft?

Ga dan per tabel een script maken die alles opnieuw INSERT in een algemene 'played'-table.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.