Gezocht: Programmeur

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Bart B

Bart B

14/03/2012 12:49:04
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben op zoek naar iemand die voor mij het volgende kan maken. Ik heb een database met zon 25.000 woorden. Ik heb een invulveld waar mensen tussen de 3 en de 10 letters kunnen invullen. Als ze op submit klikken, moet er gekeken worden welke woorden ( die in de DB staan ) allemaal mogelijk zijn met deze letters.

Is dit makkelijk te maken? Kan iemand dit voor me maken? Zo ja, stuur een PB. Dan kunnen we het ook over de vergoeding hebben.

Ik ben benieuwd :)
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 02:17:22
 
- Mark -

- Mark -

14/03/2012 13:36:38
Quote Anchor link
Even een vraagje. Is het de bedoeling dat alle letters gebruikt worden? Of moet het zo zijn dat als er 10 letters ingevuld worden dat er dan ook woorden van 6 lang tussen de resultaten staan?
 
Bart B

Bart B

14/03/2012 13:46:30
Quote Anchor link
Als er 10 letters zijn ingevuld, wil ik ook graag dat de 6 letterige woorden naar voren komen inderdaad :)
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

14/03/2012 13:50:42
Quote Anchor link
Dus met andere worden de resultaten lijst staan in volgorde van relevantie en nauwkeurigheid ?

bv;
Als er gezochd word op een: a
dan moet dus ook monogram getoond worden (omdat er een A in zit) ofzo ?
Gewijzigd op 14/03/2012 13:52:42 door Marco PHPJunky
 
Bart B

Bart B

14/03/2012 13:56:11
Quote Anchor link
Ehm nee. Bijvoorbeeld:

Ik voer de letters B E E G A D P W N in.

Dan wil dat er een lijstje uit komt, met woorden die in de DB staan welke mogelijk zijn met de ingevoerde letters gesorteerd op de lengte van het woord ( in de db staan ze op abc )

BV:
- PAD
- DAG
- DEEG
- PADEN
- WAGEN

etc.

Klinkt dit wat duidelijker?
 
Bart B

Bart B

16/03/2012 11:06:18
Quote Anchor link
Ik zit nog even te vogelen met een query, iets in de geest van

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM table WHERE columm LIKE  'a%b%d'


Wat dus logische wijs alleen de records weergeeft dat begint met een a en eindigt op een d en bevat een b. Dat is niet wat ik wil voor de duidelijkheid.
In de query die ik zoek moeten alleen de records weergegeven worden die alleen alle opgegeven letters bevat.

Wat ook nog zo is, is dat de letters vaker mogen voorkomen. Als de letters B E N worden opgegeven moet ook het record met BEEN naar voren komen.

Iemand een idee welke richting ik de query moet zoeken?
Gewijzigd op 16/03/2012 15:28:00 door Bart B
 
Frank WD

Frank WD

16/03/2012 11:11:54
Quote Anchor link
Misschien beetje offtopic: Dit omdat ik dit probleem niet voor je kan oplossen.

Maar jij zegt als ik B - E - N opgeef moet dat de woorden BEEN en EN terug geven, omdat hij dat met de letters kan maken. Maar is het dan niet zo dat BEEN dan eigenlijk niet kan?

Want voor BEEN heb ik 2x E nodig en die is dan eigenlijk niet opgegeven.
Volgens mij loop je dan beetje het doel voorbij, maar dat kan ook alleen aan mij liggen.
 
Erwin H

Erwin H

16/03/2012 11:22:34
Quote Anchor link
Bart B op 16/03/2012 11:06:18:
Iemand een idee welke richting ik de query moet zoeken?

Wat als je dit probeert:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
SELECT *
FROM table
WHERE columm LIKE  '%a%'
AND columm LIKE  '%b%'  
AND columm LIKE  '%c%'
 
Bart B

Bart B

16/03/2012 15:09:31
Quote Anchor link
Je hebt helemaal gelijk. Mijn fout. Als ik 1 x een E invul, mag deze ook max 1 x voorkomen in het woord. Vul ik B E E N in, dan zou ik wel BEEN / EEN / NEE etc te zien moeten krijgen.

Frank WD op 16/03/2012 11:11:54:
Misschien beetje offtopic: Dit omdat ik dit probleem niet voor je kan oplossen.

Maar jij zegt als ik B - E - N opgeef moet dat de woorden BEEN en EN terug geven, omdat hij dat met de letters kan maken. Maar is het dan niet zo dat BEEN dan eigenlijk niet kan?

Want voor BEEN heb ik 2x E nodig en die is dan eigenlijk niet opgegeven.
Volgens mij loop je dan beetje het doel voorbij, maar dat kan ook alleen aan mij liggen.


Erwin H op 16/03/2012 11:22:34:
Bart B op 16/03/2012 11:06:18:
Iemand een idee welke richting ik de query moet zoeken?

Wat als je dit probeert:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
SELECT *
FROM table
WHERE columm LIKE  '%a%'
AND columm LIKE  '%b%'  
AND columm LIKE  '%c%'



Dit geeft alles met een a b of c in het woord. Maar het moet alleen records geven waar de opgegeven letters in zitten.
Gewijzigd op 16/03/2012 16:48:40 door Bart B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.