globals off or on ?
In eerste instantie kreeg ik de parameters niet over gestuur van het ene naar het andere formulier.
Ik herrinnerde me dat dit iets met globals in php.ini had te maken, en besloot globals op on te zetten.
php.ini echter waarschuwd dat dit veiligheidsproblemen kan geven en zegt dat je zo moet programmeren dat globals op off kunnen blijven staan.
Maar als je van het ene formulier naar het andere formulier parameters wilt sturen kan je toch bijna niet anders ?
Joop.
Voorbeeld:
Login script
Je wilt je website veilig hebben dus je maakt gebruik van sessies en die hele elende. Maar als ik als gebruiker de website als
http//www.mijndomein.nl/index.php?admin=1 ben ik ook ingelogd.
Met Super Globals moet ik de gegevens op vragen doormiddel van:
http//www.mijndomein.nl/index.php?admin=1
werkt nu niet meer.
Nu moet je er alleen nog op letten dat ook voor GET (Gegevens uit een url op vragen) en POST (Uit een formulier) ook superglobals bestaan. En dus op moet vragen respetivielijk via:
$_GET['var'] en $_POST['var'].
Gewijzigd op 13/09/2004 21:44:00 door Eris -
Als ik dus method='post' gebruik kan ik de parameter lezen met $_POST['var'] zonder dat ik globals op on heb staan.
joop.
Jep
Mss wel stom dat ik hier op reageer, maar dit is dus zoals het hoort, een duidelijke vraag kan een duidelijk antwoord krijgen :)
vragen :(
het enige dat je ziet is, kijk mijn site/script
het werkt niet? weten jullie wat het is?
Het meest goede ervan is dat je gelijk leert om netjes te programmeren of scriptschrijven.
Dat kan je beter in je leerfase aanleren dan achteraf, dan loop je eigenlijk altijd een stap achterop.
Joop.
Als je Super Globals gebruikt en je wilt er bv iets mee printen moet je de hele zooi wel tussen accolades gooien, b.v.
print "Thank you {$_POST['title']} for your response.<br/>";
Doe je dat niet blijft het een drama :-).
Joop.
En in plaats van print echo gebruiken, vanwege snelheid enzo.
Print heeft geen enkel voordeel maar is wel langzamer.
Op deze manier dus:
Ik vond die accolades net zo mooi in m'n scriptje :-x
Joop.