Google Adwords API geeft een 64-bit integer terug

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frank M

Frank M

05/05/2016 21:41:21
Quote Anchor link
Ik ben al enkele dagen bezig met de Google Adwords API. Ik loop echter telkens tegen hetzelfde probleem aan.

Ik doe een request bij Adwords om te zien hoeveel er maandelijks op een bepaald zoekwoord gezocht wordt. Hierbij krijg ik een volgende response:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
Array (
[KEYWORD_TEXT] => StringAttribute Object (
[value] => zeemeerminpak [AttributeType] => StringAttribute [_parameterMap:Attribute:private] => Array ( [Attribute.Type] => AttributeType ) ) [TARGETED_MONTHLY_SEARCHES] => MonthlySearchVolumeAttribute Object ( [value] => Array ( [0] => MonthlySearchVolume Object ( [year] => 2016 [month] => 3 [count] => 7963946667997179586 ) [1] => MonthlySearchVolume Object ( [year] => 2016 [month] => 2 [count] => 6192852671664926392 ))
... hier volgen nog meer maanden ...
[AttributeType] => MonthlySearchVolumeAttribute [_parameterMap:Attribute:private] => Array ( [Attribute.Type] => AttributeType ) ) )


Zoals je kunt zien krijg ik het Jaar, de Maand en het aantal keer gezocht terug van de API. Wanneer ik de documentatie bekijk staat er bij dat het veld "count" (het aantal keer dat er in een maand gezocht wordt op het specifieke woord) een xsd:long is. Dat is niet een decimaal getal. Het aantal moet rond de 50 zitten volgens Google Adwords. Het is (bron: http://books.xmlschemata.org/relaxng/ch19-77199.html), een 64-bit signed integer.

Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik deze getallen (7963946667997179586, 6192852671664926392 etc.) omtoveren tot een decimaal getal?

Alvast bedankt!
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.