Handleidingen website
Zouden jullie een reactie op dit design willen geven voor mijn nieuwe handleidingen website? http://www.valid-scripting.nl/design.jpg
Mvg Aaron
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Aaron
ehm, niet echt een design te noemen. Hoe lang heb je daar over gedaan?
Sorry:p Vergeten erbij te zetten. Dit is om te kijken of ik er wat van kan maken. Dit is dus nog echt in de beginperiode. Maar is dit een goed 'design' om mee verder te gaan?
Aaron
Indeling is wel best vind ik :)
kleurcombi's. Dit is nog eigenlijk niks.
Kijk eens naar - Weinig content.
- Menu buttons te groot.
- Geen plaatje te bekennen, stock of vector.
- Logo?
- Header, footer?
- Strepen op achtergrond zijn te ver uit elkaar. (persoonlijke mening)
Kortom, afgekeurd. Begin opnieuw. :/
Tip: Begin met een lichtgrijze of witte achtergrond, centreer je layout en maak hem 960 pixels in breedte. Op die manier kan je makkelijk een mooie website maken, doormiddel van grids. :)
Heeft iemand tips op welke manier ik inspiratie kan krijgen?
Daar haal ik ook wel eens inspiratie vandaan.
Belangrijkste punt, waar bijna iedere beginner over struikelt (including me): gebruik de blending options met mate! Het opleuken van je ontwerp met schaduwtjes, duidelijk zichtbare patterns, borders en nog veel meer moet je niet doen.
Let bij het kiezen van je kleuren erop dat de tekst voldoende contrast moet hebben. Het rood hier is te donker, waardoor de tekst moeilijk leesbaar is.
Bij alle tekst waar je uiteindelijk geen plaatje van maakt (dus html tekst) moet je de blending mode van de tekst op None zetten, in plaats van smooth wat je nu gebruikt. Anders ziet de tekst er zo heel anders uit als je site in html staat.
Een handleidingensite word door gebruikers gebruikt om informatie vanaf te halen. De gebruikers willen dan een effectief ingerichte website. Maak dus een site die niet zo lomp aanvoelt. Dat kun je bereiken door weinig tussenruimte in te bouwen, de knoppen niet zo enorm groot te maken en meer ruimte voor de tekst reserveren.
Het idee om de header in de stijl van een adresbalk te maken vind ik wel leuk. Probeer daarmee verder te gaan, maak de knoppen bijvoorbeeld in de stijl van tabbladen die je ook in je browser vind, evenals het tekstgedeelte.
Hoe je dit wilt gaan opbouwen kun je het best eerst gaan schetsen. Maak veel verschillende indelingen, teken het snel en besteed er weinig tijd aan. Door het zonder al te veel na te denken te maken ben je het meest creatief.
Quote:
Op die manier kan je makkelijk een mooie website maken, doormiddel van grids. :)
Vermeld er dan ook even bij hoe:
http://developer.yahoo.com/yui/grids/
Waarom gebruik je in de 'header' de adresbalk van Safari? (en dan ook nog eens lelijk uitgerekt..)
@tommy: Het is de adresbalk van Firefox:p... Buiten dat. Ik vond het wel een leuk idee maar is nog niet uitgewerkt hiermee ga ik dus wel verder... Voor de rest: Bedankt voor de tips allemaal!
www.csszengarden.com
Verder zou ik denken aan het volgende:
- Voor welke doelgroep is de site
- Waar gaat de site over
Wanneer het een persoonlijke site is stop wat van je eigen interesses erin zodat mensen al meteen aan je lay-out zouden kunnen zien wat voor type je bent.
Verder zou ik de site persoonlijk zo rustig mogelijk houden, dus geen drukte (teveel knoppen, veel kleuren etc).
Hopelijk helpt dit je een beetje op weg.
Voor inspiratie over site lay-outs: Verder zou ik denken aan het volgende:
- Voor welke doelgroep is de site
- Waar gaat de site over
Wanneer het een persoonlijke site is stop wat van je eigen interesses erin zodat mensen al meteen aan je lay-out zouden kunnen zien wat voor type je bent.
Verder zou ik de site persoonlijk zo rustig mogelijk houden, dus geen drukte (teveel knoppen, veel kleuren etc).
Hopelijk helpt dit je een beetje op weg.
Ik zelf heb geen design talent en besteed mijn design werk uit.
Maar je zou eens kunnen kijken naar een tutorial op internet.
Ik vind in iedergeval wel dat je bezig bent geweest met effectjes en trucjes in photoshop. Ga zo door, pak de puntjes op die hier op het forum wordt gezegd en doe er iets mee en vol een tutorial. Dan kom jij er wel :D
Succes igg je gaat de goede kant op :D
Groetjes