Heel veel geadresseerden van een e-mail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan-Jelle Kester

Jan-Jelle Kester

01/10/2009 19:37:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik zit al een tijdje met de vraag hoe je het beste meerdere geadresseerden kunt toevoegen aan een e-mail.

Nu is mij bekend, dat je gewoon meerdere adressen in het 'to' gedeelte van de functie mail kunt zetten (met een , ertussen), maar op het moment dat je erg veel adressen krijgt (het worden er echt veel) geeft dit enorme problemen (traag!).

Ik weet dat er een andere oplossing is, maar niet hoe/wat. misschien kan iemand me helpen?

BVD!
 
PHP hulp

PHP hulp

18/10/2024 05:42:24
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

01/10/2009 19:40:00
Quote Anchor link
Ik denk dat SwiftMailer altijd wel wat sneller en fijner is om mee te werken. Bekijk dat eens.
 
Jan-Jelle Kester

Jan-Jelle Kester

01/10/2009 19:41:00
Quote Anchor link
Ik zal het 'ns gaan bekijken, in ieder geval bedankt.

NIEUWE REACTIES BLIJVEN WELKOM!!
 
- SanThe -

- SanThe -

01/10/2009 20:00:00
Quote Anchor link
JJ schreef op 01.10.2009 19:37:
meerdere adressen in het 'to' gedeelte

Dat doe je dus nóóit in verband met de privacy.
Als je al zoiets wilt doen dan gebruik de BCC daarvoor.
 
Jan-Jelle Kester

Jan-Jelle Kester

01/10/2009 20:01:00
Quote Anchor link
Dat zou ik dan in ieder geval doen ;) of nog ietsje langzamer, met een foreach en alle e-mailadressen in een array. Dan lijkt het wat persoonlijker.
 
Jens erd

Jens erd

01/10/2009 20:33:00
Quote Anchor link
@jj
hij zij al, het zijn er veel. dat vreet geheugen/dataverkeer en ik weet niet of de server dit leuk vind. laat staan dat de mailserver het leuk gaat vinden.
 
Jan-Jelle Kester

Jan-Jelle Kester

01/10/2009 20:36:00
Quote Anchor link
@jens
dat zei ik zelf ;) bij gebrek aan een oplossing kan dat. En dan 's nachts versturen. En met een foreach zodat er 1 adres tegelijk gaat...

Maar dat is voor mij geen oplossing...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/10/2009 21:32:00
Quote Anchor link
Zoals gezegd zeker geen meerdere adressen in het To veld. Maar ook niet in het BCC veld. Veel antispam-programma's zullen je mail eruit vissen als er teveel adressen in het BCC veld staan.

De beste oplossing is de batchSend methode van de Swift mailer class gebruiken.
 
Jan-Jelle Kester

Jan-Jelle Kester

01/10/2009 22:06:00
Quote Anchor link
Oke, 2x Swift mailer genoemd, die ga ik zeker eens bekijken! Iedereen die meegedacht heeft bedankt :D
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

01/10/2009 22:08:00
Quote Anchor link
Dan bij deze,
Swift Mailer (3 maal is scheepsrecht)

Maar let er wel op dat (als ik het goed heb) sinds vandaag de jacht op de spammers is geopend!!

Ik weet niet precies wat je wilt versturen, het kan ook wel volledig legaal zijn, maar ik dacht,, kom hea,, ik wijs je er even op.
 
Aron K

Aron K

01/10/2009 22:27:00
Quote Anchor link
Jens schreef op 01.10.2009 20:33:
@jj
hij zij al, het zijn er veel. dat vreet geheugen/dataverkeer en ik weet niet of de server dit leuk vind. laat staan dat de mailserver het leuk gaat vinden.


Ik kan mij niet voorstellen dat Swiftmailer niet een loopje gebruikt. Dus eventueel zou dat loopje ook gewoon met een mail functie kunnen (volgens mij). Maar swiftmailer is allemaal wel iets beter werken, dus die beveel ik ook aan.
 
Jan-Jelle Kester

Jan-Jelle Kester

01/10/2009 22:36:00
Quote Anchor link
nico schreef op 01.10.2009 22:08:
Dan bij deze,
Swift Mailer (3 maal is scheepsrecht)

Maar let er wel op dat (als ik het goed heb) sinds vandaag de jacht op de spammers is geopend!!

Ik weet niet precies wat je wilt versturen, het kan ook wel volledig legaal zijn, maar ik dacht,, kom hea,, ik wijs je er even op.


Ja, het is volledig legaal :P. Mensen schrijven zich in voor een nieuwsbrief (nog te ontwikkelen systeem), en die moeten dus ook verstuurd worden, zonder mijn niet al te sterke server te zwaar te belasten (voor zover mogelijk).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.