HELP: Foutmelding strlen() expects parameter 1 to be string

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Marleen Vossebeld

Marleen Vossebeld

16/02/2011 20:14:24
Quote Anchor link
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Op mijn site krijg ik de volgende melding(en) als ik een bestelling af wil ronden:

Warning: strlen() expects parameter 1 to be string, array given in /var/www/g26948/kralenkiosk.nl/HTML/includes/functions/general.php on line 159

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/g26948/kralenkiosk.nl/HTML/includes/functions/general.php:159) in /var/www/g26948/kralenkiosk.nl/HTML/includes/functions/general.php on line 29

Nu weet ik dat de tweede melding komt door de eerste... maar ik weet alleen niet hoe ik de eerste melding op moet lossen. Ik ben een leuk op dit gebied, maar weet dat ik via een ftp-programma iets moet wijzigen. Zo heb ik meerde foutmeldingen opgelost. Nu kan ik alleen nergens de oplossing voor deze melding vinden!

Hoop dat iemand mij kan zeggen WAAR ik WAT door DAT moet vervangen
Gr. Marleen

PS, zoals ik al zei:n heb er helemaal geen verstand van dus "jip en janneke taal" zou fijn zijn ;)

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 10:35:23

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/02/2011 20:15:55
Quote Anchor link
Wat staat er op lijn 159 van general.php wat met strlen() te maken heeft?

Marleen Vossebeld

Marleen Vossebeld

16/02/2011 20:31:16
Quote Anchor link
regel 155 tm 160... regel 159 is onderstreept

$get_url = '';
if (is_array($HTTP_GET_VARS) && (sizeof($HTTP_GET_VARS) > 0)) {
reset($HTTP_GET_VARS);
while (list($key, $value) = each($HTTP_GET_VARS)) {

if ( (strlen($value) > 0) && ($key != tep_session_name()) && ($key != 'error') && (!in_array($key, $exclude_array)) && ($key != 'x') && ($key != 'y') ) {

$get_url .= $key . '=' . rawurlencode(stripslashes($value)) . '&';
Gewijzigd op 16/02/2011 20:42:10 door Marleen Vossebeld

- Mark -

- Mark -

16/02/2011 20:36:42
Quote Anchor link
Dit is een verouderd script. Ookal wordt deze eene foutmelding opgelost dan heb je binnen de kortste keren weer een nieuwe.

Kun je niet de nieuwe versie van osCommerce downloaden en installeren?

Marleen Vossebeld

Marleen Vossebeld

16/02/2011 20:44:18
Quote Anchor link
Ik heb destijds iemand betaald om dit op te zetten, maar toen alles online stond en het geld overgemaakt was bleek meneer van de aardbodem verdwenen!! Niet hel prettig dus!

Ik heb geen idee hoe ik een nieuwe versie van osc moet installeren en ben bang dat ik dan strax alles kwijt ben!!!

Ik heb helaas niet het geld en de middelen om een andere site op te zetten dus zal moeten roeien met de riemen die ik heb!

- Mark -

- Mark -

16/02/2011 20:51:28
Quote Anchor link
Dat stuk wat je poste is uit 2003 " Er van uitgaand dat de documentatie klopte", osCommerce is een gratis "Als ik me niet vergis" script voor webwinkels. De nieuwste versie kan gedownload worden van http://www.oscommerce.com/ Er zijn al heel wat nieuwe versies verschenen zo te zien.

- SanThe -

- SanThe -

16/02/2011 21:13:21
Quote Anchor link
oSCommerce wordt volgens mij al een hele tijd niet verder ontwikkeld. De nieuwste versie draait NIET probleemloos onder php 5.x

Marleen Vossebeld

Marleen Vossebeld

16/02/2011 22:08:33
Quote Anchor link
met andere woorden?
Wat moet ik nu doen en hoe????

- Mark -

- Mark -

16/02/2011 22:16:02
Quote Anchor link
Je website is al actief zo te zien. Wanneer krijg je de foutmelding te zien? Deze foutmelding zal wel gemakkelijk te verhelpen zijn maar je website heeft waarschijnlijk beveiligings problemen en zal er vroeg of later mee ophouden omdat die verouderd is. Maar je hebt dan wat meer tijd om voor een oplossing te zoeken. Ik zou daar wel niet te lang mee wachten. Ik heb bijna geen ervaring met webshops dus ik kan je helaas niet in de goede richting wijzen.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/02/2011 22:23:28
Quote Anchor link
Als je een goede Webshop zoekt, kan je Magento kiezen.
Deze biedt als ik het goed heb een mogelijkheid om Os Comemrce webshopt te importeren:

http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/25549/

- Mark -

- Mark -

16/02/2011 22:56:10
Quote Anchor link
Ik heb nog even gekeken en het gaat fout tijdens het aanroepen van een pagina. Als je een parameter hebt dat een array bevat gaat het fout. Zet maar eens als je op je home pagina bent ?id[1]=whatever achter de url in je browser en druk dan op enter. Je zult die strlen foutmelding dan ook te zien krijgen.

Marleen Vossebeld

Marleen Vossebeld

16/02/2011 23:08:35
Quote Anchor link
maar weet je dan ook wat ik moet doen om het te veranderen?

- Mark -

- Mark -

16/02/2011 23:18:40
Quote Anchor link
Op welke pagina gaat het eigenlijk fout? Ik heb deze pagina nog niet gevonden trouwens.

Er zullen een paar aanpassingen in functions/general.php moeten worden gedaan. Het is wel te doen maar veilig wordt het er niet op. Ik zou echt kijken voor iets nieuws.

Kun je regel 140 t'm 175 nog eens plaatsen. Dat was grof eweg waar de fout zat als ik het me goed herinner voordat je het weg haalde.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.