Hightlight

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »
Johan

Johan

26/02/2008 21:07:00
Quote Anchor link
Volgens mij geen php vraag maar misschien ook wel met php op te lossen geen idee..

Mijn vraag, ik heb een tabel met meerdere rijen en nu wil ik dat als ik over een rij ga de achtergrond kleur van die rij veranderd (opzich niet zo moeilijk) alleen nu komt het, wil ik dit ook voor meerder rijen dus als ik met mijn muis over bv. rij 3 ga dat rij 5 7 en 10 ook veranderen van achtergrond kleur. Hoe moet dit en is dit uberhaupt mogelijk?

alvast bedankt!

(als deze vraag niet binnen het profiel van phphulp past omdat het misschien niks met php te maken heeft is het prima als 1 van de moderators deze verwijderd)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johan

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 21:15:00

Bart van der veen

bart van der veen

26/02/2008 21:11:00
Quote Anchor link
ja dat moet wel kunnen met javascript.

en probeer het de volgende keer in webdesign te zetten....

Danny Roelofs

Danny Roelofs

26/02/2008 21:12:00
Quote Anchor link
Nou voorlopig, gezien als ik je vraag zou beantwoorden middels CSS en Javascript verplaats ik hem richting webdesign.

Maar ik zal er zo wel even op terug komen, ben toch op dit moment bezig met mijn eigen project en geknutsel met javascript, dus dan kan ik daar wel wat voor bedenken..

Johan

Johan

26/02/2008 21:18:00
Quote Anchor link
Super dankjewel!! ik zal de volgende keer beter kijken waar ik topics open, mijn excuus!

na wat googlen heb ik dit

<script type="text/javascript">
function trColor(elementId) {
if (document.getElementById) {
document.getElementById(elementId).style.backgroundColor="#ffdddd"
}
}
function trColorOff(elementId) {
if (document.getElementById) {
document.getElementById(elementId).style.backgroundColor=""
}
}
</script>

Alleen dat is voor 1 rij/ 1 id. Kan het misschien ook via name= of werkt dat ook maar voor 1 rij?

Danny Roelofs

Danny Roelofs

26/02/2008 21:42:00
Quote Anchor link
Nou ik heb dit voor je in elkaar geflanst.

Ten eerste, de CSS code te plaatsen in een stylesheet :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
.notselected{background-color: white;}
.selected{background-color: red;}

Dan ergens deze javascript in de header of body plaatsen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<script>
function highlight(strNumbers,id)
{

var arrNumbers = new Array();
    arrNumbers = strNumbers.split(" ");

if(document.getElementsByTagName)
 {  

var table = document.getElementById(id);  
   var rows = table.getElementsByTagName("tr");  

for(i = 0; i < rows.length; i++)
   {
    rows[i].className = "notselected";
   }
   {          
     for(j = 0; j < arrNumbers.length; j++)
     {
         if ( i == ( parseInt(arrNumbers[j]) - 1))
        {
         rows[i].className = "selected";
        }

}

}      
 }

}
</script>

Dan ergens in je body, deze tabel:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<table id="voorbeeld" class="" width="100" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td onmouseover="javascript:highlight('1 3 5 9','voorbeeld');">regel 1</td>
  </tr>
  <tr>
    <td onmouseover="javascript:highlight('2 4 6 7 8','voorbeeld');">regel 2</td>
  </tr>
  <tr>
    <td onmouseover="javascript:highlight('1 3 5 9','voorbeeld');">regel 3</td>
  </tr>
  <tr>
    <td onmouseover="javascript:highlight('2 4 6 7 8','voorbeeld');">regel 4</td>
  </tr>
  <tr>
    <td onmouseover="javascript:highlight('1 3 5 9','voorbeeld');">regel 5</td>
  </tr>
  <tr>
    <td onmouseover="javascript:highlight('2 4 6 7 8','voorbeeld');">regel 6</td>
  </tr>
  <tr>
    <td onmouseover="javascript:highlight('2 4 6 7 8','voorbeeld');">regel 7</td>
  </tr>
  <tr>
    <td onmouseover="javascript:highlight('2 4 6 7 8','voorbeeld');">regel 8</td>
  </tr>
  <tr>
    <td onmouseover="javascript:highlight('1 3 5 9','voorbeeld');">regel 9</td>
  </tr>
</table>

En dan moet je zelf, met php de regel nummers bepalen, welke waar komt.

Toevoeging:

Voor vandaag in iedergeval kun je het werkend zien op deze link (zit even in mijn project verweven nu) : Link

PS: Je kan geen problemen veroorzaken als je daar bent, je kan niets verkeerd doen als je ergens op klikt..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Danny Roelofs

Johan

Johan

26/02/2008 22:16:00
Quote Anchor link
Helemaal top, echt super bedankt dit is precies wat ik zoek!!

Alleen de maar jammer genoeg, ik heb geen idee hoe ik met php die rij nummer in moet krijgen. In de tabel staan cursisten en nu wil ik graag alle cursisten van hetzelfde bedrijf die op dezelfde dag een cursus gevolgd hebben higlighten. (dus groepen zeg maar) De cursisten komen weer uit een database. Hoe zal ik dit aan moeten pakken??

Je hoeft niet nog een heel script te maken hoor, ik ben al super blij met dit!! Ik moet er zelf ook wat voor doen vind ik. Dus als jij of iemand anders mij een beetje kan sturen ben ik jullie onwijs (en nog meer :D) dankbaar.

Danny Roelofs

Danny Roelofs

26/02/2008 23:00:00
Quote Anchor link
Denk het te hebben voor je, maar ik plaats dan even alles opnieuw gezien er wat veranderingen zijn:

CSS is niet veel verandert, alleen even een kleur verandert:

Code (php)
1
2
3
4
<style>
 .notselected{background-color: gray;}
 .selected{background-color: green;}
</style>

Javascript kent nu een 2de functie, en de oude highlight is aangepast.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<script>

function clearhighlight(id)
{

{  

{
   }
}
}

function highlight(strNumbers,id)
{

var arrNumbers = new Array();
    arrNumbers = strNumbers.split(" ");

{  

{
   }
   {          
     for(j = 0; j < arrNumbers.length; j++)
     {
         if ( i == ( parseInt(arrNumbers[j]) ))
        {
         rows[i].className = "selected";
        }

}

}      
 }

}

</script>

En dan de php code:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?php
// het aantal gegevens in beide arrays moeten dan wel hetzelfde zijn:
$medewerkers         = array('jan','piet','kees', 'wim','mario','stefan');
// 0 = niet voltooid, 1 = wel voltooid.
$cursusvoltooid        = array(0,1,0,1,1,0);

echo '<table id="voorbeeld" class="" width="100" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">';

foreach($cursusvoltooid as $key => $inhoud)
{

if ($inhoud == 1)
 {

$welke_regels_wel =  $welke_regels_wel . $key . " ";
 }

}

foreach($cursusvoltooid as $key => $inhoud)
{

if ($inhoud == 1)
 {

echo '<tr>    <td onmouseout= "javascript:clearhighlight(\'voorbeeld\')" onmouseover="javascript:highlight(\''.$welke_regels_wel.'\',\'voorbeeld\');">'.$medewerkers[$key].'</td>  </tr>';
 }

if ($inhoud == 0)
 {

echo '<tr>    <td >'.$medewerkers[$key].'</td>  </tr>';
 }

}

echo '<table>';

?>

Ik denk dat je misschien nu een idee krijgt..

Het is trouwens wel even allemaal houtje - touwtje knutsel werk, de uiteindelijk verwerking en orde & netheid laat ik aan jou over ;-)

Hopelijk benadert het je doel, of in ieder geval weer een duwtje in de goede richting.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Danny Roelofs

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.