hoe deze php code invoegen via javascript in element
stel ik heb dus onderstaande stukje html. daarin moet dus de php komen.
<p id="test">hier zou het stuk php moeten komen</p>
onderstaande moet in bovenstaande stukje html element als het ware geplakt worden
Dit zou moeten werken.
Toevoeging op 13/03/2025 19:01:13:
Trouwens, als chatGPT er niet uitkomt, dan vraag ik mij af of jij het jezelf niet te lastig maakt een opmerkelijke constructie.
Gewijzigd op 13/03/2025 19:01:58 door - Ariën -
via een invoeg functie binnen javascript moet dus de inhoud van deze local storage in het p element met id "test". worden geplakt.
Ik heb het php gedeelte al opeslagen als volgt. maar dat werkt niet!
var test = ``;
localStorage.setItem("content_form", test);
Toevoeging op 13/03/2025 19:10:07:
Opsich heeft de uitvoer van PHP al plaatsgevonden. Dus het zou moeten werken. Al snap ik niet waarom je het zo complex maakt. Ik ken simpele CMS structuren. Heb je ooit een templatesysteem (bijv. Twig of Smarty) overwogen?
Gewijzigd op 13/03/2025 19:16:30 door - Ariën -
nou het cms systeem is al bijna klaar. heb ook en formbuilder. maar wil vanuit html nog een link maar naar een formulier. kan dit doen via shortcodes. op zich werkt dat goed. alleen ik krijg de shortcode nog niet goed in de pagina geplakt als het ware. wellicht dat ik hier toch maar even verder induik om dit goed te krijgen. dacht met php import dat het eenvoudig met copy en paste te doen zou zijn.
misschien ligt het eraan dat javascript niet altijd even goed snapt dat een string zich over meerdere regels kan verdelen.
Kijk vooral in de HTML-souece van je browser.
Gewijzigd op 14/03/2025 12:59:15 door - Ariën -
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<cms-image data-image-id="42"></cms-image>
<cms-gallery data-gallery-id="5"></cms-gallery>
<cms-youtube data-youtube-id="AbCdEfG123"></cms-youtube>
<cms-x data-post-id="1234567890"></cms-x>
<cms-instagram data-instagram-id="1234567890"></cms-instagram>
<cms-poll data-poll-id="1234"></cms-poll>
<cms-gallery data-gallery-id="5"></cms-gallery>
<cms-youtube data-youtube-id="AbCdEfG123"></cms-youtube>
<cms-x data-post-id="1234567890"></cms-x>
<cms-instagram data-instagram-id="1234567890"></cms-instagram>
<cms-poll data-poll-id="1234"></cms-poll>
Zelf gebruik ik CKeditor 4, en met wat aangepaste instellingen (die ik even moet opzoeken op een andere computer) worden deze tags binnen de editor geaccepteerd. Ook moeten er dan widgets voor komen die je in de WYSIWYG-weergave ziet, een placeholder dus met een plaatje van een X, Youtube-logo, poll etc, of misschien zelfs dynamisch met de juiste data. Dan heb je meteen een overzicht dat er in ieder geval een widget gebruikt wordt.
Misschien kan jij of kunnen anderen er wat mee. Als ik een testcase werkend heb (staat niet op een hoog pitje hier) dan zal ik eens kijken of ik het op Github kan zetten. Ik vind het fijn om mooie projecten daar op te plaatsen.
Gewijzigd op 14/03/2025 13:52:55 door - Ariën -