hoe maak ik een eigen webserver?
weet iemand hoe ik een eige webserver kan maken waar ik men php bestanden kan opzetten ?
bedankt ik zal een eigen webserver maken en verder me in php verdiepen.
En wellicht een korte cursus Nederlands?
Over je vraag, wat is je doel met je webserver, is dit puur voor te testen of ook echt een website op te hosten, in het geval van testen zou ik voor WAMP/XAMPP/MAMP gaan. In het geval van een echte webserver een losse installatie van Apache, PHP en een database server.
ja dat kan maar heb wel nederlands op school.
joshi schreef op 25.09.2008 09:18:
ja dat kan maar heb wel nederlands op school.
Dat heb ik ook, maar volgens mij is mijn schrijfstijl toch anders. Je zit hier niet in een chATb0X w44r j3 FF lKKr kN cHaTTen h00r. Probeer gewoon een beetje aandacht aan je posts te geven qua spelling, grammatica en duidelijke uitleg, waardoor mensen veel eerder bereid zijn om je helpen.
Ik heb weinig verstand van php ik lees wel de tutorials maar soms word ik er niet veel wijzer van.
Back ontopic, gebruik zelf al ruim een jaar WAMP.
XAMP en USB Webserver zijn volgens mij ook best oke.
Een eigen installatie (alles zelf installeren e.d.) is voor jou niet aan te raden schat ik zo maar in...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
ik upload nu al men bestandjes op woelmuis.nl. Daar kan je een eigen account aanmaken om daarna daar je bestandjes te uploaden. Het werkt voor mij goed genoeg maar toch iedereen bedankt voor het advies.
Als je wilt kunnen we je hier wel helpen hoor.. Welke server heb je gedownload?
http://woelmuis.nl
Een eigen webserver is slecht voor men pc.
En ik heb men pc niet altijd aan staan.
ik gebruik nu Een eigen webserver is slecht voor men pc.
joshi schreef op 29.09.2008 10:06:
ik gebruik nu http://woelmuis.nl
Als jij denkt dat het slecht is voor je pc, moet je dat vooral denken :)
Als je een webserver nodig hebt om zelf je dingen te testen, hoeft hij toch ook niet altijd aan te staan? ;)
En als je er een wilt om echt te hosten, moet je nooit thuis je server installeren maar gewoon dedicated huren. Geen VPS (zuigt gewoon hard), reseller enkel als je maar 2-5 sites heb.
Maar ik zou als ik jou was komende 4-5 jaar nog maar even bij "woelmuis" blijven zitten :)
Ik gebruik VertrigoServ, dat is een gratis te downloaden WAMP, werkt ideaal.
Wamp is geweldig. Dan heb je nog de usb web server, maar die is wel minder.
@joshi, ooh, jij bent dat woelmuis verhaal! Je hebt ontdekt wat WHOIS is! knap zeg! moest je daar nou echt een pm voor versturen?
Heb jij mijn gegevens al gevonden ?
succes ermee.
Ga met je brandweerwagen spelen of zo ;)
Ben niet 15 jaar en ik kom niet uit Groningen.
Succes met verder zoeken.
Quote:
Totaal onintessante post verwijderd.
SanThe.
SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
De eens even lief!