Hoe moet ik dit oplossen?
Sander Bons
07/10/2004 19:20:00Ik heb een site over busreizen naar evenementen, deze bussen stoppen op meerdere plaatsen (elke plaats verschillend).
heb 2 databases:
events -> alle gegevens van de evenementen
event_locations -> de verschillende locaties.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat een feest gekoppeld word aan meerdere locaties?
Heb tot op dit moment alleen nog maar met 1 database gewerkt en kom er echt niet uit.
mvg Sander
heb 2 databases:
events -> alle gegevens van de evenementen
event_locations -> de verschillende locaties.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat een feest gekoppeld word aan meerdere locaties?
Heb tot op dit moment alleen nog maar met 1 database gewerkt en kom er echt niet uit.
mvg Sander
PHP hulp
16/01/2025 14:50:39Mitch X
07/10/2004 19:24:00Je bedoelt tabellen neem ik aan?
Je kan achter FROM door een comma gescheiden, meerdere tabellen kwijt :)
Je kan achter FROM door een comma gescheiden, meerdere tabellen kwijt :)
Sander Bons
07/10/2004 19:28:00nee zijn echt databases los van elkaar:
EVENTS:
id, name, date, img
EVENT_LOCATIONS:
loc_id, loc_name
Nu wil ik bijv event #01 reizen doet naar 3 verschillende locaties. en bijv event #02 naar 2 verschillende locaties, nu is mijn vraag hoe ik dat ongeveer voor elkaar krijg.
EVENTS:
id, name, date, img
EVENT_LOCATIONS:
loc_id, loc_name
Nu wil ik bijv event #01 reizen doet naar 3 verschillende locaties. en bijv event #02 naar 2 verschillende locaties, nu is mijn vraag hoe ik dat ongeveer voor elkaar krijg.
Mitch X
07/10/2004 19:33:00Wel tabellen dus :)
Een database bevat tabellen.
id, name etc zijn geen tabelnamen neem ik aan :)
Door achter from meedere tabellen te selecteren :)
Een database bevat tabellen.
id, name etc zijn geen tabelnamen neem ik aan :)
Door achter from meedere tabellen te selecteren :)
Sander Bons
07/10/2004 19:36:00oke excuses :S
zal het anders proberen uit teleggen:
heb deze pagina:
http://www.2-dance.com/travel/test/event_info.php?p_id=1
Hier word dus event Awakenings opgeroepen, in het midden staan 3 locaties (IJsselstein // Nieuwegein // Utrecht).
Dit is dus per feest verschillend en wil ik dus dmv php uit de database halen is nu nl html.
maar hoe kan ik nou verschillende locaties koppelen aan een event?
zal het anders proberen uit teleggen:
heb deze pagina:
http://www.2-dance.com/travel/test/event_info.php?p_id=1
Hier word dus event Awakenings opgeroepen, in het midden staan 3 locaties (IJsselstein // Nieuwegein // Utrecht).
Dit is dus per feest verschillend en wil ik dus dmv php uit de database halen is nu nl html.
maar hoe kan ik nou verschillende locaties koppelen aan een event?
Mitch X
07/10/2004 19:45:00Je zal ze via een veld moeten koppelen zodat je zoiets kan maken ->
SELECT * FROM `events`, `event_locations` as `loc` WHERE `event.veld` = `loc.veld`
SELECT * FROM `events`, `event_locations` as `loc` WHERE `event.veld` = `loc.veld`