Hoe moet ik een automatisch copy & paste scriptje maken?
Weten jullie hoe ik de file sjabloon.php moet laten copy'en en dan laten renamen naar wat is ingevuld in het form?
Schets eens een context. Wat ben je van plan?
Je hebt ergens een HTML formulier => de gebruiker vult iets in en verzendt => jij (de programmeur) wil nu die inhoud van dat formulier in een .php steken, zodat die .php file kan worden uitgevoerd.
Ben ik tot hier nog juist?
Indien ja: wat je vraagt is mogelijk, maar het is hoogstwaarschijnlijk geen goed idee.
Maar antwoord vooral zelf
Dan moet er de file sjabloon.php gecopyt & renamed naar : [ingevuldeusername].php
Hoe moet ik dit maken?
Er verandert niks in de file allen de naam.
Maar waarom moet de naam veranderen? Want het heeft geen zin om hetzelfde bestand iedere keer te kopiëren.
wat moet er veranderd worden in de file dan?
Ted Jansen op 24/01/2012 19:25:44:
Hier staat: er verandert niets. Dus het heeft geen zin om extra files aan te maken die gewoon hetzelfde doen.Er verandert niks in de file allen de naam.
Ted Jansen op 24/01/2012 17:25:28:
Hoi allemaal,
Weten jullie hoe ik de file sjabloon.php moet laten copy'en en dan laten renamen naar wat is ingevuld in het form?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$origineel = 'origineel.php';
$file = $usernaam . '.php'; // zie zelf maar van waar je $usernaam haalt
file_put_contents(
$file, // schrijven naar dit bestand
file_get_contents ($origineel) // leest de inhoud van een origineel
);
?>
$origineel = 'origineel.php';
$file = $usernaam . '.php'; // zie zelf maar van waar je $usernaam haalt
file_put_contents(
$file, // schrijven naar dit bestand
file_get_contents ($origineel) // leest de inhoud van een origineel
);
?>
Maar nog eens ... ik raad je niet aan zo'n dingen echt online te zetten (experimenteer zoveel je wil, lokaal); dit is gevaarlijk.
Gewijzigd op 24/01/2012 20:43:12 door Kris Peeters
Ik raad het af, maar dit zou het moeten doen voor een exacte kopie:
Code (php)
ondertussen code gewijzigd, er zaten wat foutjes in