html includen in php
Weet er iemand hoe ik een script moet maken om een html bestand te includen in mijn index.php
case "????????":
include("fotos.html");
break;
Bedankt iedereen
Lainke
Ik heb je instructies opgevolg maar ik denk dat ik nog ergens een foutje maak, omdat hij de pagina niet vind, hij laat enkel mijn index.php pagina zien zonder het bestand te hebben ge-iclude, zo heb ik het gedaan:
De link:
<tr><td class="menu"><a target="_top" href="http://www.scoutsdonk.be/index.php?page=kamp 2003">
In index.php:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
switch (strtolower($_GET['page']))
{
case "kamp 2003" :
include("kamp 2003/index.htm");
break;
Dit is zoals ik het doe om een gewone php pagina te includen:
De Link:
<tr><td class="menu"><a target="_top" href="index.php?page=mailform"><font face="Verdana" size="1">Mail</font></a></td></tr>
In index.php:
[code]<?php
{
case "archief":
include("archief.php");
break;
De index pagina htm ( geen html dus ) staat wel nog in een map, en daarin zit pas de index.htm, maar speelt dat een rol?
Bedankt voor je tijd Bas.
Groetjes
{
case "kamp 2003" :
include("kamp 2003/index.htm");
break;
Dit is zoals ik het doe om een gewone php pagina te includen:
De Link:
<tr><td class="menu"><a target="_top" href="index.php?page=mailform"><font face="Verdana" size="1">Mail</font></a></td></tr>
In index.php:
[code]<?php
{
case "archief":
include("archief.php");
break;
De index pagina htm ( geen html dus ) staat wel nog in een map, en daarin zit pas de index.htm, maar speelt dat een rol?
Bedankt voor je tijd Bas.
Groetjes
deze 2 manieren heb ik geprobeerd maar dat werkt niet, als ik _ of %20 toepas dan zie je dit ook als tekst in de navigatiebalk "kamp%202003" geeft hij dan weer.
Groetjes,
Alain
case "kamp2003" :
include("kamp2003/index.htm");
en de link
http://www.scoutsdonk.be/index.php?page=kamp2003
en sluit je php codes af aub :) tnx =)
Ik heb je raad opgevolg maar hij include die pagina nog altijd niet hoor:)
Weet je zeker dat je wel op de link klikt(zo als jij dat hierboven hebt kan dat niet;-))
Ik ben zeker dat ik op de link klik :) het is een navigatiebalk met onderverdeling van links, de hoofdlink gaat, zoals het moet naar het overzicht van het fotoalbum en de sublink = kamp 2003 die moet gaan naar de map waar de foto's van het kamp inzitten :)
http:www.scoutsdonk.be/index.php "foto's en dan kamp 2003" dat is de link.
bedankt,
Alain
Weet er dan echt niemand raad op mijn vraag?
Code (php)
dan dan word de link index.php?page=naamhier
tis een heel makelijke code, je kan ook elseif() gebruiken als je meere index.php?*naam* zou willen hebben.
Hey jai, hoe weet ie dan naar welke pagina die moet gaan? Want als ik bijvoorbeeld een link zou maken naar mijn forum: index.php?page=forum dan weet ie toch niet dat dat op forum.php is?
Bedankt
dan moet je $page.html veranderen naar $page.php het is een simpel scriptje
if(file_excists($page)){
include ("$page.html");
}
else{
echo "index berichtje hier zetten);