HTML verwijderen uit database
Momenteel sla ik alle html op in een database. Ik codeer ze daarvoor waardoor ik dit soort 'codes' krijg:
- <P>Branden</P>
- <P>op Adri\'s nieuwste site.<BR>
Als een page wordt aangeroepen dan weer html_entity_decode en stripslashes erover heen, werkt goed.
Nu ben ik bezig met een 'zoekmachine' en wil ik dus een titel van de pagina en een stukje van de tekst echoen bij een resultaat.
Helaas krijg ik dan de html erbij :s Ik kan natuurlijk decoderen maar dan wordt de tekst opgemaakt tijdens het weergeven van de resultaten, wordt er niet mooier op.. Ook kan ik het zo laten, maar dan heb ik allerlei html entities erbij.
Is er iets waarmee ik de html compleet kan verwijderen uit een string zonder dat daarbij de tekst verloren gaat dus plain text, waarbij ik geen gebruik hoef te maken van een pagina lange functie met str_replace??
Alvast bedankt,
Adri Kodde
- <P>Branden</P>
- <P>op Adri\'s nieuwste site.<BR>
Als een page wordt aangeroepen dan weer html_entity_decode en stripslashes erover heen, werkt goed.
Nu ben ik bezig met een 'zoekmachine' en wil ik dus een titel van de pagina en een stukje van de tekst echoen bij een resultaat.
Helaas krijg ik dan de html erbij :s Ik kan natuurlijk decoderen maar dan wordt de tekst opgemaakt tijdens het weergeven van de resultaten, wordt er niet mooier op.. Ook kan ik het zo laten, maar dan heb ik allerlei html entities erbij.
Is er iets waarmee ik de html compleet kan verwijderen uit een string zonder dat daarbij de tekst verloren gaat dus plain text, waarbij ik geen gebruik hoef te maken van een pagina lange functie met str_replace??
Alvast bedankt,
Adri Kodde
PHP hulp
15/01/2025 00:29:20Ow erg. Zit een heel verhaal te typen na een poos zoeken met niet wetende zoektermen op google en post nietverderwetende maar een bericht waarna ik even naar links kijk en ja hoor, de functie strip_tags zie..:s
Het lukt nu met:
$text = html_entity_decode($search['text']);
$text = stripslashes($text);
$text = substr($text,0,30). "...";
echo '<blockquote>', strip_tags($text), '</blockquote>';
Het lukt nu met:
$text = html_entity_decode($search['text']);
$text = stripslashes($text);
$text = substr($text,0,30). "...";
echo '<blockquote>', strip_tags($text), '</blockquote>';