html2pdf met php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gee Bee

Gee Bee

17/03/2013 13:14:53
Quote Anchor link
Hoi,

Heb een html template die ik in een php variable stop: $tmp = new template( "template.html");

Vervolgens worden de "variabele delen" in deze template met php vanuit een database ingevuld: $tmp->vul_deel( "<<naam van variabel deel>>", <<beoogde inhoud>> );

Als laatste wil ik deze ingevulde template "onder water" ( dus onzichtbaar voor en zonder tussenkomst van de gebruiker ) opslaan als pdf op een vooraf bepaalde lokatie met een vooraf bepaalde naam.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ben op dit punt een beginneling dus graag een stap-voor-stap-uitleg. Ben al iets tegengekomen over fpdf, maar de gegeven voorbeelden zijn nét niet wat ik zoek ( en die kan ik dus ook nog niet "vertalen" ). Daarbij wordt ook niet duidelijk hoe en waar ik e.e.a. vooraf moet plaatsen, installeren en activeren.

Gerard
 
PHP hulp

PHP hulp

21/09/2024 05:22:25
 
Ama saril

ama saril

18/03/2013 15:47:56
Quote Anchor link
Ik gebruik zelf hiervoor TCPDF (www.tcpdf.org). Op die site staan heel veel voorbeelden die je zo kan overnemen over hoe een pdf te maken.

Opslaan op een lokale server kan je dan doen door dit statement op het eind op te geven
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$pdf
->Output('./pdfopslagmap/eenpdf.pdf', 'F');
?>
Gewijzigd op 18/03/2013 15:54:43 door ama saril
 
Gee Bee

Gee Bee

26/03/2013 18:05:21
Quote Anchor link
Hoi Ama,

Ben eens met TCPDF aan de slag gegaan en het is grotendeels wat ik zoek. Krijg het alleen niet voor elkaar om het externe css bestand 'werkend' te krijgen. Ook het embedden van de css styles in het html ( of txt ) zoals in één van de voorbeelden was aangegeven ( xhtml en css ) kreeg ik niet 'werkend'. Moet toegeven dat er in mijn css veel "float" en andere positioneringsstyles zitten. Maar ook "gewonere" styles zoals tekstkleuren lijken maar niet te werken.

Daarnaast komt bij een volledig html bestand, compleet met 'moderne' DOCTYPE vermelding de title als tekst in de pdf en verschijnt bovenaan elke pagina een hinderlijke "vieze" streep.

Weet je toevallig iets om ook nog deze problemen op te lossen? Zou mooi zijn.

Gerard
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.