Hulp nodig bij een foutmelding!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Frank -

Frank -

23/02/2008 22:33:00
Quote Anchor link
Waar voer je de query uit? $rows, wat geen rijen zijn, maar een query is, $query ligt voor de hand, voer je nergens uit, er mist dus wederom een deel van je code.

Noppes heeft 23.02.2008 21:12 al een voorbeeld gegeven, zorg er alleen wel voor je dat je mijn query gebruikt en de juiste namen voor de variabelen hanteert.

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 14:06:33

Mark

mark

23/02/2008 23:27:00
Quote Anchor link
Ik heb deze build via andere site dus vandaar maar ik zal rows veranderen in query

Mark

mark

24/02/2008 12:03:00
Quote Anchor link
Zit nu nog met 1 dingetje en dat is dat hij nietmeer echoed

Joren de Wit

Joren de Wit

24/02/2008 12:22:00
Quote Anchor link
Tja dat is vervelend. Maar met zo'n vage omschrijving van je probleem kunnen wij natuurlijk ook niets...

Mark

mark

24/02/2008 17:16:00
Quote Anchor link
Nou we zijn een heel eind gekomen alle foutmeldingen zijn weg alleen werkt de echo niet meer:

$query = "SELECT COUNT(naam) FROM producten WHERE categorie = '".mysql_real_escape_string($_GET['p'])."';
";
$pages = ceil($query / $max);
if ($page > 1) {
$previous = $page - 1;
echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $previous . "&p=" . $get . "\"><<</a>&nbsp";
}
for ($i = 1; $i <= $pages; $i++) {
if ($page == $i) {
if ($i == $pages) {
echo "<b>" . $i . "</b>&nbsp";
} else {
echo "<b>" . $i . "</b>,&nbsp";
}
} else {
if ($i == $pages) {
echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $i . "&p=" . $get . "\">" . $i . "</a>&nbsp";
} else {
echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $i . "&p=" . $get . "\">" . $i . "</a>,&nbsp";
}
}
}
if ($page < $pages) {
$next = $page + 1;
echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $next . "&p=" . $get . "\">>></a>";
}
?>

Jesper Diovo

Jesper Diovo

24/02/2008 17:52:00
Quote Anchor link
@Mark: zet je code tussen de [.code.] en [/.code.] tags (zonder puntjes uiteraard). Als een echo niet werkt, zal hij wel niet bij die echo komen (mede door een if-constructie).

Edit: dit zou moeten werken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
$query
= "SELECT COUNT(naam) AS aantal FROM producten WHERE categorie = '".mysql_real_escape_string($_GET['p'])."'";
$result = mysql_query($query);
if(mysql_num_rows($result) >= 1) {
    $pages = ceil(mysql_num_rows($result) / $max)-1;
    if($pages > 1) {
        if ($page > 1) {
            $previous = $page - 1;
            echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $previous . "&p=" . $get . "\"><<</a>&nbsp";
        }

for ($i = 1; $i <= $pages; $i++) {
            if ($page == $i) {
                if ($i == $pages) {
                    echo "<b>" . $i . "</b>&nbsp";
                }
else {
                    echo "<b>" . $i . "</b>,&nbsp";
                }
            }
else {
                if ($i == $pages) {
                    echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $i . "&p=" . $get . "\">" . $i . "</a>&nbsp";
                }
else {
                    echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $i . "&p=" . $get . "\">" . $i . "</a>,&nbsp";
                }
            }
        }

if ($page < $pages) {
            $next = $page + 1;
            echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $next . "&p=" . $get . "\">>></a>";
        }
    }
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo

Mark

mark

24/02/2008 18:40:00
Quote Anchor link
oke bedankt zal even kijken en zal de BB-code onthouden :D

Update: werkt ook nog niet beeje vreemd ik krijg het idee dat de script die ik van sitemasters.be iets wat waardeloos is

Maargoed in ieder geval bedankt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mark

Jesper Diovo

Jesper Diovo

24/02/2008 18:51:00
Quote Anchor link
Wat voor fout krijg je?

Mark

mark

24/02/2008 19:31:00
Quote Anchor link
PGfrank, webmakkerij en Djemo super bedankt maar ik heb het ge**** opgegeven aan dit script en verder gezocht en nu op deze site het volgende gevonden.. http://www.phphulp.nl/php/scripts/1/629/

Die heb ik aangepast aan mijn eisen en werkt 100%

Maar super bedankt allemaal :D

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.