hulp nodig bij idee

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daan de Ruiter

Daan de Ruiter

09/03/2011 23:23:32
Quote Anchor link
hee,

Ik heb een idee voor een website maar ik ben echt nog een knuppel in PHP dus ik heb wat hulp nodig,

de site die ik wil maken lijkt op hyves alleen is veeeeeeel minder uitgebreid
het enige wat je erop kan is:
1. Een profiel maken, het engie wat daarop staat zijn: gegevens en een foto. Je kan er verder niks mee
2. Een zoekfunctie waar je naar profielen zoekt

dat is het. Iemand enig idee wat voor script ik hiervoor zou kunnen gebruiken en waar ik dat kan vinden? Ik heb gedacht aan een forum script maar dat is veel te uitgebreid. Ik heb al aardig wat afgezocht niets gevonden echt

bedankt alvast

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 00:55:00

09/03/2011 23:26:31
Quote Anchor link
Php leren. Zit je nergens aan vast (alleen aan php). Kan je doen en laten wat je wilt.
Sowieso zal je hier waarschijnlijk geen kant en klaar script voor hebben. Scripts aan elkaar knopen is ook lastig voor een leek. Dus antwoord: php leren.

Daan de Ruiter

Daan de Ruiter

09/03/2011 23:28:45
Quote Anchor link
mhh oke, wachten tot volgend jaar dan maar dan krijg ik het op school :P

Jasper DS

Jasper DS

09/03/2011 23:28:52
Quote Anchor link
Volgens mij kan je best een inlog scriptje zoeken / maken, dan hoef je enkele nog het deel van de profielen te maken en een zoekfunctie.

Indien je van plan bent het zelf te maken bekijk dan:
-sql beginners handleiding
-php beginners handleiding

Voor de profielen kan je gebruik maken van get

je url kan er dan zo uit zien: www.domein.be/index.php?profiel=1
die 1 kan je dan ophalen met $_GET['profiel'] die je dan zal moeten gebruiken in je query.

Als je bij de zoekfunctie enkel laat zoeken op naam is dit ook snel gefixt.
Gewijzigd op 09/03/2011 23:33:41 door Jasper DS

Bram Boos

Bram Boos

09/03/2011 23:53:58
Quote Anchor link
@Daan;

Mag ik vragen wat voor opleiding je doet?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.