IDEAL loop maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »
R3b0rN

R3b0rN

24/08/2007 18:22:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal.
Ik heb 'enig' ervaring met PHP maar totaal geen ervaring met IDEAL.
Ik heb nu al 5 forums geraadpleegt maar niemand die mij eventueel via MSN kan assisteren of echt daadwerkelijk kan helpen op MSN helaas.

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen, het zij op dit forum hetzij via MSN wat natuurlijk helemaal super zou zijn.
Hieronder de 'posts' van de andere forums zodat jullie alles even kunnen lezen.

------------------------------------------------------
Beste mensen.

Ben nu al enkele dagen bezig met het fixen van mijn ideal wat mij tot op
heden helaas nog niet gelukt is. Ik heb contact gehad met de klantenservice
en die vertellen mij het volgende:

Waarschijnlijk gaat het mis doordat sommige klanten niet terugkeren op uw website. (Men klikt direct na de melding succesvolle betaling op ‘het rode kruisje’). Standaard wordt bij terugkeer de merchanturl aan geroepen met uw statreq call. Als men niet terugkeert, dan wordt deze url ook niet aangeroepen.

-------------------------------------------------------
Om dit te ondervangen kunt u een loop inbouwen in uw website, dat zodra een klant de bank gekozen (transreq.php) heeft u een loop start om na 15 minuten de statreq.php aan te roepen. Is de XML <status> nog steeds OPEN, dan dient de loop na 15 minuten opnieuw statreq aan te roepen, net zo lang tot een andere status ontvangt. In dit geval moet de loop stoppen. U kunt nu checken op status is SUCCES of andere status (mislukt zoals CANCELED, EXPIRED, FAILURE etc.) en verder verwerken in uw backoffice applicatie.

Om flooding te voorkomen adviseren we een loop voor max 2 dagen, het eerste uur om het kwartier en de resterende 47 om het uur. Als er dan nog geen status bekend is, dient u contact met ons op te nemen om uit te zoeken wat er aan de hand is.

Deze loop gaat mij helaas te buiten en is nog net iets te moeilijk voor mijn 'beginners' PHP kennis.
Zou iemand mij svp hiermee kunnen helpen? Onderstaand zal ik de code van de pagina plakken.

transreq.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    ob_start();
?>

<html xmlns='http://www.w3.org/1999/xhtml'>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Mijn Site ®</title>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='http://www.mijnsite.nl/css/stijl.css' />

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function EnsureLoadedInFrameset() {
if (parent.frames.length==0 || parent.frames[0].name !="ifriDEAL") {
// als pagina niet in iframe wordt geopend > direct naar homepage
parent.location.replace('http://www.mijnsite.nl/');
}
}
</script>

</head>

<body onLoad="EnsureLoadedInFrameset()">

<strong>Er is een fout opgetreden:</strong>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<?php
    //Show errors so we know if any PHP error occurs
    ini_set('display_errors',1);
    error_reporting(E_ALL & ~E_NOTICE);

//include needed files
    require_once(dirname(__FILE__) . "/ThinMPI.php");
    require_once(dirname(__FILE__) . "/AcquirerTrxRequest.php");

// geposte waarden uitlezen > bedrag * 100 om decimalen te verwijderen
    $orderNumber = $_POST['ordernumber'];
    $amount = $_POST['totaal'];
    $amount *= 100;

// geselecteerde bank
    $issuerID = $_POST['issuerID'];
    if($issuerID==0) {
       // er is geen bank geselecteerd > foutmelding tonen
        print ("Kies uw bank uit de lijst om met iDEAL te betalen<br /><br /><input type='button' value='terug' onClick='history.go(-1);' class='button' />");
        exit();
    }

//Create TransactionRequest
    $data = & new AcquirerTrxRequest();

//Set parameters for TransactionRequest
    $data -> setIssuerID($issuerID);
    $data -> setPurchaseID( $orderNumber  );
    $data -> setAmount($amount );

//Create ThinMPI instance
    $rule = new ThinMPI();
    $result = new AcquirerTrxResponse();

//Process Request
    $result = $rule->ProcessRequest( $data );

if($result->isOK()) {
      // transactionID opslaan in database
      require ("../testen/include.php");
        $transactionID = $result->getTransactionID();
      $sql = "UPDATE tblbestellingen SET transactionid = '$transactionID' WHERE code = '$orderNumber'";
      SaveRecord ($sql);

//Get IssuerURL en decode it
        $ISSURL = $result->getIssuerAuthenticationURL();
        $ISSURL = html_entity_decode($ISSURL);

//Javascript will open a new window so the user will stay on the website
        echo "<script type=\"text/javascript\"> window.open('http://www.mijnsite.nl') </script>";

//header("Location: $ISSURL");
        echo "<script type=\"text/javascript\"> window.location='".$ISSURL."' </script>";
        exit();
    }

else
    {
        //TransactionRequest failed, inform the consumer
        print ("Er is helaas iets misgegaan. Foutmelding van iDEAL:<br />");
        $Msg = $result->getErrorMessage();
        print ("$Msg<br />");
    }

?>

</body>
</html>

niemand een idee?
heb ergens deze reactie gehad:

Wat ze dus bedoelen is dat je de status moet afvangen. Dat kan bijvoorbeeld door een loop te maken. Dit kan ook door een cronjob die je elke x aantal minuten laat draaien.

Zet in je transReq.php (Op de plaats waar je het in je database zet) een extra query die de huidige tijd + 15 minuten doet. Zo krijg je de uiterlijke tijd dat de request voldaan moet zijn. Met de cronjob bekijk je dus of de huidige tijd gelijk of na de tijd in de db ligt. Is dit na de tijd in de db verwijderen je het request weer uit je database.

Iemand die mij een voorbeeldje kan geven als dat niet te veel moeite is?
snap namelijk echt niet hoe ik dit moet maken...

ik heb totaal GEEN ervaring met cronjobs en
mijn kennis in PHP is nog niet echt groot.

Ik moet dus een variable er tussen zetten en deze moet ik
dus ook in de MYSQL database stoppen?

dus na het volgende:

// transactionID opslaan in database
require ("../testen/include.php");
$transactionID = $result->getTransactionID();
$sql = "UPDATE tblbestellingen SET transactionid = '$transactionID' WHERE code = '$orderNumber'";
SaveRecord ($sql);

moet ik doen (denk ik):

Code (php)
1
$ResTime = time() + 15;

en dan in de SQL zetten en dan moet de cronjob dus kijken van is die tijd al overschreden? zo ja dan.... zo nee dan niks ?

Hopelijk dat iemnad mij hiermee verder kan helpen, zou super zijn.
Alvast hartstikken bedankt voor elk komende reactie, tip of wat dan ook!

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 23:51:49

Robert Deiman

Robert Deiman

24/08/2007 18:38:00

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/08/2007 18:51:00
Quote Anchor link
Is het niet handig om gewoon 1x per dag (snachts ofzo) te checken of de transacties gelukt zijn (waarvan je dus geen status binnen heb gekregen)? If not -> volgende dag weer problemen, weer niet -> status mislukt.

R3b0rN

R3b0rN

24/08/2007 18:52:00
Quote Anchor link
hey super! die had ik niet gevonden helaas in de search, super bedant Robert ik ga meteen eens kijken!

R3b0rN

R3b0rN

24/08/2007 18:58:00
Quote Anchor link
ja volgensmijn snappen ze mijn bedoeling niet helemaal haha maar goed.
het probleem was namelijk:

na betaling sluit de pagina.
wat ik wil is ipv sluiten terug naar de website van mij zelf.

in mijn ogen kan dit NIET omdat:

op het moment van betaling je op de server van de bank zit...
www.mijnbank.nl?blablabla

dus daar heb ik toch geen invloed op of wel!?

Danny Roelofs

Danny Roelofs

24/08/2007 22:17:00
Quote Anchor link
Omdat je nieuw bent, maar er zijn forum regels en o.a is dit er een van:

Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen.

Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

Alvast bedankt voor je medewerking...

R3b0rN

R3b0rN

24/08/2007 23:28:00
Quote Anchor link
och mijn excuses niet eens in de gaten gehad sorry, zal er voortaan beter op letten Danny.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.