IE bewaard sessies
Het vreemde is dat wanneer je uitlogt en dan op 'vorige' klikt en dan op vernieuwen, de sessie nog bestaat en je dus weer bent ingelogd.
Ook wanneer je de browser afsluit en later via geschiedenis weer naar de beveiligde pagina gaat, is de sessie niet verwijderd.. Hoe kan je dit oplossen?
IE bewaard de beveiligde pagina('s), en ik denk niet dat je daar wat aan kan doen. En waarom je dat zou willen ...
Het is toch niet de bedoeling dat wanneer iemand uitlogt of de browser afsluit, het mogelijk is om later zonder password weer op die pagina te kunnen komen?
Oh, ik ben vergeten om te vertellen dat je, nadat je op een beveiligde pagina terug bent gekomen, je op alle pagina's van die gebruiker kunt komen. De session wordt dus als het ware weer gerestored.
Als je op vorige klikt, krijg je te zien dat de pagina verlopen is, als je hem refreshed stuurt ie de logindata weer naar de server (denk ik :P)
Maar is dat een oplosbaar probleem of moet ik er maar mee leren leven?
Dat kan je natuurlijk niet oplossen, als de info opnieuw gestuurd wordt dan wordt de sessie natuurlijk weer gemaakt. Is een IE probleempje denk ik, maar lijkt me geen ramp :\
Het is toch wel vrij onveilig als mensen op publieke computers inloggen, aangezien iedereen dan op hun account kan komen.
Daarom maak je als programmeur "logout" functies.
En anders moeten ze ook maar geschiedenis wissen, maar zeker openbaar verwacht je toch niet dat mensen in de geschiedenis gaan kijken om op een site in te loggen :S
Dit is overal hoor die pagina zit gewoon nog in je cache ...
Quote:
Daarom maak je als programmeur \"logout\" functies.
Ik heb geprobeerd om zo\'n logout functie te maken. (Met session(destroy)) Maar dat werkt dus niet. Weet jij een manier om een logout functie te maken die het wel doet?
En is er een manier om ervoor te zorgen dat er geen informatie in de cache wordt opgeslagen?
<meta http-equiv="pragma" content="no-cache">