include en echo met of zonder haakjes
Ozzie PHP
03/02/2011 09:38:24Even een vraagje...
Waarom is zowel include('mijnpagina.php') als include 'mijnpagina.php' goed? Op php.net staat "Because include() is a special language construct, parentheses are not needed around its argument." Wat wordt daarmee bedoeld?
In de voorbeelden op php.net gebruiken ze in het ene voorbeeld wel haakjes en in het andere voorbeeld weer niet. Ik snap niet wanneer je nou wel of niet haakjes moet gebruiken. Wat is het beste om te doen?
Voor echo geldt trouwens hetzelfde. Zowel echo('oke') als echo 'oke' is goed... maar wat is nu het verschil? Wat raden jullie aan om te gebruiken?
Waarom is zowel include('mijnpagina.php') als include 'mijnpagina.php' goed? Op php.net staat "Because include() is a special language construct, parentheses are not needed around its argument." Wat wordt daarmee bedoeld?
In de voorbeelden op php.net gebruiken ze in het ene voorbeeld wel haakjes en in het andere voorbeeld weer niet. Ik snap niet wanneer je nou wel of niet haakjes moet gebruiken. Wat is het beste om te doen?
Voor echo geldt trouwens hetzelfde. Zowel echo('oke') als echo 'oke' is goed... maar wat is nu het verschil? Wat raden jullie aan om te gebruiken?
Gewijzigd op 03/02/2011 09:43:25 door Ozzie PHP
PHP hulp
13/01/2025 06:28:18Zoals include als echo zijn een language-construct, en dus officieel ook geen functie.
Het is dan in mijn ogen netter om geen geen haakjes te gebruiken, maar het mag wel...
Ikzelf doe dat gewoon niet.
Het is dan in mijn ogen netter om geen geen haakjes te gebruiken, maar het mag wel...
Ikzelf doe dat gewoon niet.
Gewijzigd op 03/02/2011 09:43:31 door - Ariën -
Ozzie PHP
03/02/2011 09:45:27Waarom is include geen functie (het includen van een bestand)?
Jij zegt dus include en echo zonder haakjes? Maar eigenlijk maakt het dus niet uit dan?
Om de een of andere rare reden zet mijn editor namelijk geen haakjes om echo, maar wel om include... beetje apart vind ik het.
Jij zegt dus include en echo zonder haakjes? Maar eigenlijk maakt het dus niet uit dan?
Om de een of andere rare reden zet mijn editor namelijk geen haakjes om echo, maar wel om include... beetje apart vind ik het.
Quote:
Waarom is include geen functie (het includen van een bestand)?
Omdat het gewoon behoorlijk standaard is. In C# en JAVA is het ook geen functie, omdat het daarin een andere notatie heeft, geloof ik.
Quote:
Je editor is gewoon stom, dat is het :-)
Gewijzigd op 03/02/2011 09:53:10 door - Ariën -
Ozzie PHP
03/02/2011 10:07:25- Aar - op 03/02/2011 09:52:42:
Je editor is gewoon stom, dat is het :-)
Hahaahhahha... ja, ik denk dat dat het is :P
Hij is inmiddels al "verouderd" maar toch nog steeds de fijnste die er is (vind ik).