Informatie goed uit de database halen
Laurens Devos
29/10/2007 20:13:00Ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe ik er kan voor zorgen dat de geposte text, die in de database zit, goed wordt weergegeven op de pagina.
Dit zit bijvoorbeeld in de database:
-- Hallo ik wil graag iets meer weten over iets.
-- M.v.g.
-- Naam.
Zoals je ziet bestaat de text uit verschillende lijnen, maar wanneer ik die echo om mijn pagina, staan de regels naast elkaar, wat nogal logisch is natuurlijk. Maar hoe kan ik er voor zorgen dat er een <br> tussen de verschillende lijnen komt?
Wat ik al geprobeerd heb is om de text tussen <textarea>'s weer te geven. Daar geeft hij de text wel weer zoals het moet, maar dat komt nogal lomp over. (Ik heb namelijk nog altijd niet gevonden hoe je een textarea mee kan laten bewegen met de hoeveelheid text, of gaat dat helemaal niet?)
Bedankt
Dit zit bijvoorbeeld in de database:
-- Hallo ik wil graag iets meer weten over iets.
-- M.v.g.
-- Naam.
Zoals je ziet bestaat de text uit verschillende lijnen, maar wanneer ik die echo om mijn pagina, staan de regels naast elkaar, wat nogal logisch is natuurlijk. Maar hoe kan ik er voor zorgen dat er een <br> tussen de verschillende lijnen komt?
Wat ik al geprobeerd heb is om de text tussen <textarea>'s weer te geven. Daar geeft hij de text wel weer zoals het moet, maar dat komt nogal lomp over. (Ik heb namelijk nog altijd niet gevonden hoe je een textarea mee kan laten bewegen met de hoeveelheid text, of gaat dat helemaal niet?)
Bedankt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Laurens Devos
PHP hulp
28/01/2025 16:34:57Jan Koehoorn
29/10/2007 21:41:00Het lijkt er op dat de regeleindes ook in je database zijn opgeslagen. In platte tekst zijn regeleindes \r, \n, of \r\n, afhankelijk van het platform.
In HTML betekenen die tekens echter helemaal niets. Dan zou je inderdaad <br> moeten hebben.
Oplossing: nl2br
In HTML betekenen die tekens echter helemaal niets. Dan zou je inderdaad <br> moeten hebben.
Oplossing: nl2br