Informatie uit andere website tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »
Perry luickx

perry luickx

28/09/2017 21:42:51
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik wil graag de beschikbaarheid tonen van bijvooreeld onderstaande websites op mijn eigen website.

Website #1 [www.voorbeeld1.nl/huisje-aan-het-water]
Website #2 [www.voorbeeld2.nl/huisjes/huisjeaanhetwater]
Website #3 [www.voorbeeld3.nl/beschikbaarheid-huisjes/huisje-aan-het-water]

Ergens halverwege wordt op deze url's de beschikbaarheid getoond in een widget-vorm

Ik wil al deze beschikbaarheden gaan bundelen in één website. Al deze websites bieden dus hetzelfde “huisje” aan. Ik zou graag netjes in mijn bericht de beschikbaarheid van de beschikbare aanbieders willen tonen.

Ik heb wat geprobeerd om dit met wp_remote_request voor elkaar te krijgen maar daar is mijn PHP kennis niet goed genoeg voor ben ik bang.

Wie kan mij een beetje op weg helpen? Ik hoef geen kant en klaar script maar een beetje simpel uitgelegd welke stappen er nu nodig zijn om dit voor elkaar te krijgen wat ik wil? Mijn website is overigens gemaakt in Wordpress.

Is het uberhaupt mogelijk om deze beschikbaarheden te tonen op mijn website zonder enige vorm van authenticatie met de servers van de aanbieders?
Gewijzigd op 28/09/2017 21:46:27 door Perry luickx

PHP hulp

PHP hulp

26/12/2024 11:46:17

Ben van Velzen

Ben van Velzen

28/09/2017 21:47:43
Quote Anchor link
Heb je toestemming van de eigenaren van deze sites?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/09/2017 21:48:15
Quote Anchor link
Ik ben zelf niet heel erg thuis in Wordpress, maar in PHp is het niet zo heel lastig.
Je kan met file_get_contents de inhoud van de URL ophalen, en vervolgens kan je met DOMdocument prima door je HTML-tree navigeren tot je het juiste element hebt die je wilt pakken.

Vervolgens is het vergelijken of deze gelijk is aan "Beschikbaar" of iets in die trant.
Het gehele geheel giet je vervolgens in een mooie plugin: https://codex.wordpress.org/Writing_a_Plugin
Gewijzigd op 28/09/2017 21:48:37 door - Ariën -

Perry luickx

perry luickx

28/09/2017 22:15:14
Quote Anchor link
Uiteraard gaat het in overleg met de aanbieders.

Ik zie het een beetje als het "Trivago" concept, maar dan veeel kleinschaliger. Ik wil alleen de aanbieders zo min mogelijk opzadelen met het aanpassen van hun code, of het creëren van een api.

Er zijn in Nederland maar maximaal 5 aanbieders. Hiervan pak ik in eerste instantie de top 3 om de beschikbaarheid te willen vergelijken.

Ik denk dat het iets te hoog gegrepen is om dit zelf te gaan doen op korte termijn. Wellicht dat ik iemand kan vinden in het aanbieders/gezocht topic. En me ondertussen zelf erin kan gaan verdiepen.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/09/2017 23:08:03
Quote Anchor link
Het nadeel van HTML scrapen is dat het mis kan gaan wanneer de layout/content van een webpagina verandert. een simpele api kan dit nadeel oplossen.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

28/09/2017 23:47:15
Quote Anchor link
Precies. Als je het in overleg doet zou ik zorgen dat je API toegang krijgt. HTML scrapen is een erg slecht idee.

Perry luickx

perry luickx

29/09/2017 23:36:05
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie toelichting. Ik ga inderdaad de aanbieders benaderen of ze een api zien zitten. Mochten sommige partijen daar niet aan willen beginnen dan wil ik sommige kalenders toch graag dmv file gets content binnenhalen. Waar ik overigens toestemming voor heb.

Ik ben al een beetje bezig geweest maar helaas krijg ik niet de output die ik zou willen. Hierbij is "abCalendar_26" de div id welke ik wil tonen op mijn pagina.

script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$url
= 'URL van de pagina';
$pagina = file_get_contents($url);

$doc = new DOMDocument();
$doc->loadHtml($pagina);

$beschikbaarheid = explode("\n", trim($doc->getElementById('abCalendar_26')->nodeValue))[0];

echo $beschikbaarheid;
?>
Gewijzigd op 30/09/2017 11:34:57 door - Ariën -

Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/09/2017 00:48:03
Quote Anchor link
Klinkt leuk, maar zonder de HTML te zien is het niet echt mogelijk om te zien of wat je doet logisch is.
Daar komt bij dat ze verstandig zouden zijn om een API aan te bieden, en jij aan jouw kant een cache laag aanlegt van say 10 minuten met de mogelijkheid voor de cache om stale te zijn zodat je er geen last van hebt als hun website onbereikbaar is.

Ze kunnen desnoods gewoon een tekstdocumentje voor je neerzetten, het hoeft geen full fledged API te zijn immers.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.