Internet Explorer veroorzaakt SSL certificaat problemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lord Gaga

Lord Gaga

03/02/2017 14:06:10
Quote Anchor link
Hallo,

Omdat ik de lay-out van mijn website tot nu toe enkel in Chrome had getest, wilde ik weten of deze er ook goed uit zou zien in Internet Explorer (11). Met de lay-out was niets mis, maar toen ik daarna terug ging naar Chrome om mijn website te bezoeken kreeg ik de volgende melding:

Quote:
Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren

"website" heeft een ongeldige reactie verzonden.
Voer Windows Netwerkcontrole uit.
ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

Als ik Chrome opnieuw start en de website bezoek, werkt alles weer. Maar als ik de website bezoek in Internet Explorer en vervolgens weer in Chrome, geeft Chrome bovenstaande foutmelding.

Op dit moment gebruik ik een SSL certificaat van Let's Encrypt.

Heeft iemand dit eerder gehad? Ik vind het namelijk nogal een vreemde gebeurtenis...
Gewijzigd op 03/02/2017 14:07:01 door Lord Gaga

PHP hulp

PHP hulp

30/01/2025 22:25:30

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/02/2017 16:56:35
Quote Anchor link
Zijn de SSL-certificaten daadwerkelijk wel van Let's Encrypt? Soms met een MITM worden er andere certificaten gebruikt op je PC. Denk aan malware of bepaalde software.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/02/2017 18:00:41
Quote Anchor link
Lijkt toch aan jouw persoonlijke lokale situatie te liggen. Ik heb even een testje gedaan en heb nergens last van.
Gewijzigd op 03/02/2017 18:00:57 door Ozzie PHP

Lord Gaga

Lord Gaga

03/02/2017 18:07:58
Quote Anchor link
Ik heb het SSL certificaat via DirectAdmin geïnstalleerd dus dat zou goed moeten gaan. Malware zou het aan de kant van de server ook niet moeten zijn omdat het om een shared webhost gaat, het lijkt me dat die redelijk beveiligd zijn. :/

Ben van Velzen

Ben van Velzen

03/02/2017 18:10:50
Quote Anchor link
Wat gebeurt er als je hetzelfde probeert bij andere websites? Eerst bezoeken in IE, gevolgd door Chrome.
Gewijzigd op 03/02/2017 18:11:14 door Ben van Velzen

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/02/2017 18:11:51
Quote Anchor link
Lord Gaga op 03/02/2017 18:07:58:
Ik heb het SSL certificaat via DirectAdmin geïnstalleerd dus dat zou goed moeten gaan. Malware zou het aan de kant van de server ook niet moeten zijn omdat het om een shared webhost gaat, het lijkt me dat die redelijk beveiligd zijn. :/

Wat dacht je van Malware op je eigen PC die een MITM-attack kan doen?

Lord Gaga

Lord Gaga

03/02/2017 18:14:30
Quote Anchor link
Mijn anti-virus geeft niets aan, maar ik weet dat AVAST zelf ook een soort van SSL certificaten toevoegt aan websites omdat het anders de content niet kan controleren. Daar zou het misschien ook nog aan kunnen liggen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/02/2017 18:15:32
Quote Anchor link
Probeer de test van Ben (hierboven) eens en zie of je hetzelfde resultaat krijgt.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/02/2017 18:17:45
Quote Anchor link
Lord Gaga op 03/02/2017 18:14:30:
Mijn anti-virus geeft niets aan, maar ik weet dat AVAST zelf ook een soort van SSL certificaten toevoegt aan websites omdat het anders de content niet kan controleren. Daar zou het misschien ook nog aan kunnen liggen.

Kijk eens wie de uitgever van jouw SSL-certificaten is. Je kan gewoon op het groene slotje klikken om dat te kunnen zien.

Lord Gaga

Lord Gaga

03/02/2017 18:18:22
Quote Anchor link
Ik heb met PHPHulp hetzelfde geprobeerd en daar doet het zich niet voor. Ik dacht dat het misschien ook zou kunnen liggen aan de webhost, maar ik heb geen idee welke websites nog meer op dezelfde shared webhost zitten als ik, dus dat kan ik niet testen.

Edit:
Ik moet nu helaas gaan, wanneer ik terug ben zal ik nog even enkele situaties testen en kijken of het probleem zich nog steeds voor doet.
Gewijzigd op 03/02/2017 18:20:27 door Lord Gaga

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.