is_uploaded_file geeft fout

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

J A

J A

11/04/2009 14:53:00
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb op mijn eigen server een upload script staan (fancy upload). Deze maakt gebruik van flash. Het PHP gedeelte heb ik zelf geschreven omdat er een extra functie bij moest komen, de afbeeldinge moeten namelijk worden verkleind.

Uiteindelijk werkte gewoon alles, helemaal goed. Totdat hij op een andere server moest staan. Het gebruik van json_encode kan niet meer (gebruik nu alleen een simpele echo, maar nog niet helemaal zoals ik wil). Het gebruik van flash kan niet meer (er word een 403 melding gegeven), oplossing hiervan is in .htaccess deze regels te zetten: SecFilterEngine Off SecFilterScanPOST Off. Maar vanaf hier kom ik niet meer verder.

Zodra het PHP script uiteindelijk wil uplaoden word er natuurlijk eerst gecontroleerd met dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php if(is_uploaded_file($_FILES['photoupload']['tmp_name'])) ?>

Alleen geeft deze een negatieve (false) melding. Een print van $_FILES geeft het volgende:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Array
(
    [photoupload] => Array
    (
        [name]      => s03.jpg
        [type]      =>
        [tmp_name]  =>
        [error]     => 1
        [size]      => 0
    )
)

Hoe kan ik dit oplossen :/ ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J A

PHP hulp

PHP hulp

08/03/2025 05:40:20

Kees V

Kees V

11/04/2009 15:06:00
Quote Anchor link
$_FILES['photoupload']['error'] => 1

Zie http://nl.php.net/manual/en/features.file-upload.errors.php voor de betekenis van de errorcodes.

J A

J A

11/04/2009 15:20:00
Quote Anchor link
De fout is dus dat de bestandsgrote te groot is. Heb het op 2 manieren geprobeerd op te lossen:

in .htaccess dit zetten:
php_value upload_max_filesize "25M"
php_value post_max_size "25M"

in het php script dit zetten:
ini_set('upload_max_filesize', '25M');
ini_set('post_max_size', '25M');

Alleen blijft hij dezelfde fout geven ...

Edit:

Dit staat trouwens in de phpinfo():

upload_max_filesize 2M 2M
upload_tmp_dir no value no value

2M is te weinig, de afbeeldingen zijn ong 8M en worden verkleind (hierna zijn ze ong 30kb)

Kees V

Kees V

11/04/2009 16:29:00
Quote Anchor link
De waarde van 'upload_max_filesize' is alleen in php.ini te wijzigen.

J A

J A

14/04/2009 19:24:00
Quote Anchor link
Ik heb voor de pasen een bericht naar de hoster verstuurd, op hun website staat dat dit in overleg is te verhogen. Heb net reactie binnen. Het is veranderd naar 16MB. Dat werkt dus nu ...

Maar weet er nog iemand een manier om json_encode te gebruiken? Er draait php 5.1.6

Snake

Snake

14/04/2009 19:40:00
Quote Anchor link
In plaats van move_uploaded_file kun je ook copy() vanuit de tmp_name doen. Geeft hetzelfde resultaat.

- SanThe -

- SanThe -

14/04/2009 19:50:00
Quote Anchor link
Snake schreef op 14.04.2009 19:40:
In plaats van move_uploaded_file kun je ook copy() vanuit de tmp_name doen. Geeft hetzelfde resultaat.

Je laat dan wel een exemplaar in de tmp dir staan. (Serververvuiling)

J A

J A

15/04/2009 18:11:00
Quote Anchor link
copy() gebruik ik nooit met uploaden. Precies om de reden die SanThe hierboven al heeft gezegt.

json_encode kan ik nu wel gebruiken, de hoster is zo vriendelijk geweest om json toe te voegen.

Opgelost dus!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.