Javascript aan te passen
Bij het kopen van producten (RPG) op mn site, maak ik gebruik van javascript, ik heb deze functie:
BuyItem(id, naam, desc, amount, cost, image, galleons);
Bij het kopen van dit product word alleen het id in de database gezet, en die maakt verbinding met de tabel met producten, maar bij het weergeven in javascript worden de argumenten van het script weergegeven.
Maar nu kun je met Firefox en ik denk wel meer browsers de pagina aanpasen (HTML en javascript), men kan dus ook de argumenten van BuyItem veranderen. Hoe moet ik dit oplossen?
server-side verifieren.
Hoe zou ik dat dan moeten doen? Want bij het kopen van een item moet je erop klikken, en dan moet ik hoe dan ook het ID meesturen van dat item, en dat ID is altijd aan te passen volgens mij.. dus ik weet niet hoe ik dit dan goed moet oplossen?
het is toch niet erg als iemand het id veranderd? de kosten wordt toch uit de database gehaald
ja, maar toch heb ik liever niet dat men het ID aan kan passen, omdat ik ook items in de databse heb staan die niet verkocht kunnen worden, maar alleen verdiend, of kan ik daar dan beter een extra variable voor aanmaken en daarop checken?
En dan kun je bij de 'aankoop' een array doorlopen, en overal hierop checken.
Toevoeging op 23/08/2011 14:25:22:
Ik heb nu dit:
inc/inc.buy-item.php
Code (php)
stukje javascript / ajax code:
Maar nu word de uitkomst weergegeven in een alert, ik wil dat de uitkomst word uitgevoerd, dus zo:
Is hier een functie voor?
Code (php)
Dit gaat ook compleet verkeerd. Je kijkt of $_POST['id'] leeg is, zo ja, voer dan een query uit die ook verkeerd gaat.
Check of $_POST['id'] een integer is en voer dan een query uit waarbij je de $_POST['id'] niet tussen quotes zet (dat hoort niet bij integers) en waarbij je wel gebruik maakt van mysql_real_escape_string.