JS Typewriter effect
Ik heb een typewriter gemaakt in JavaScript die niet helemaal goed werkt
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
function init() {
document.getElementById('search').value = '';
var word = 'test';
var temp = new Array();
temp = word.split('');
for ( var i=0, len=temp.length; i<len; ++i ){
// temp[i]
document.getElementById('search').value = document.getElementById('search').value + temp[i];
setTimeout('', 1000);
}
}
document.getElementById('search').value = '';
var word = 'test';
var temp = new Array();
temp = word.split('');
for ( var i=0, len=temp.length; i<len; ++i ){
// temp[i]
document.getElementById('search').value = document.getElementById('search').value + temp[i];
setTimeout('', 1000);
}
}
Nu wil ik wachten voor elke nieuwe letter die geplaatst word. Dit probeer ik met setTimeout('', 1000); maar dat werkt niet.
Zonder een wachttijd word het bericht in 1x getypt en dat geeft effect niet meer.
Kan iemand mij helpen zodat ik hier een delay op kan zetten?
Groetjes
Is er echt geen mogelijkheid dat ik het kan pauseren?
Internet Verslaafde op 28/12/2010 01:05:09:
Is er echt geen mogelijkheid dat ik het kan pauseren?
Quote:
En voor als je het zocht: nee, er is niet zoiets als sleep() in Javascript.
Waarom denk je dat ik dat expliciet zei in m'n vorige bericht? Omdat jij Javascript programmeert alsof je C schrijft. Javascript is geen C, er zit een hele andere gedachte achter. Als je die gedachte niet accepteert, is Javascript de kutste taal waar je ooit in zal schrijven en zal de taal z'n uiterste best doen je leven zo zwaar mogelijk te maken.
Gewijzigd op 28/12/2010 01:15:07 door Jelmer -
http://www.permadi.com/tutorial/jsTypewriter/index.html
of deze
http://www.navioo.com/javascript/dhtml/Type_Writer_effect_IE_1668.html
Hallleeeejjjj...
Je duwt op run (opent de exe, drukt op F5, ...) dan wordt in 1 ruk een programma/script doorlopen.
Je kan wel in OOP programmeren met beide, maar toch voel je de erfenis van het sequentiële.
Javascript is een taal die event triggered is (Doet ook meer denken aan c#). De gebruiker doet iets (op een knop drukken, met de muis over een element hoveren, ...) => javascript reageert door een functie uit te voeren.
Wat kan je in jouw geval doen?
Bij voorbeeld:
Je hangt een onKeyup event aan een input veld. Dat triggert een functie. Die functie eindigt met return false. Dit zorgt er voor dat het karakter niet op je scherm komt. In die functie roep je met setTimeout een andere functie op die die letter dan toch op het scherm zet.
Er zijn menige andere mogelijkheden, trouwens.