JSON probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

24/07/2013 14:51:54
Quote Anchor link
Hoi,

Ik zou een controle willen toevoegen voor email al in gebruik.
Deze code heb ik een tijdje geleden hier gekregen.
Als ik mijn validateEmail.php aanroep krijg ik geen fouten.
Ik heb deze ook eventjes op get gesteld zodat ik het kon testen en daar leek alles OK.
Ik krijg geen foutmelding maar emailcheck2 wordt niet ingevuld.

Kan iemand zien wat ik fout doe?

Jan
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
$.ajax({
    url: 'validateEmail.php',
    type: "POST",
    dataType: "json",
    data: ({email: email,
    id: id}),
    success: function(reply) {
        if(reply.valid) {
            //wel valid.  Zie zelf wat je hier doet
            $('#emailcheck2').html(reply.message);
            $("#emailcheck2").css("background-color","Blue");//#00FF00
        }
        else
        {
            $('#emailcheck2').html(reply.message);
            $("#emailcheck2").css("background-color","red");
        }
    }
    ,error: function(){
            $('#emailcheck2').html("Oeps Fout");
            $("#emailcheck2").css("background-color","green");
    }
});

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 09:06:54

TJVB tvb

TJVB tvb

24/07/2013 15:06:45
Quote Anchor link
Wat zegt je console? Heb je misschien een pagina waar we het kunnen zien?

Kris Peeters

Kris Peeters

24/07/2013 15:09:22
Quote Anchor link
Dat lijkt me correct.

Het eerste waar ik nu aan denk is, een fout in de JSON data.
Of het wordt niet erkend als json.

- Wat kan helpen, is dit toevoegen aan validateEmail.php (helemaal bovenaan)
header('Content-Type: application/json');
header('Content-Type: text/javascript');

- Er mag ook niets anders terggegeven worden. bv. een warning of notice in validateEmail.php mag absoluut niet voorkomen.

---
Kan je
- validateEmail.php eens tonen?

- Test zelf ook eens uit.
bv. Chrome developer tools -> Network.
Daar kan je zien of de request geslaagd is; krijg je te zien wat de respons was.
Gewijzigd op 24/07/2013 15:47:18 door Kris Peeters

TJVB tvb

TJVB tvb

24/07/2013 15:11:09
Quote Anchor link
Kris Peeters op 24/07/2013 15:09:22:
- Test zelf ook eens uit.
bv. Chrome developer tools -> Network.
Daar kan je zien of de request geslaagd is; krijg je te zien wat de respons was.

Gewoon op F12 drukken, dat werkt in meerdere browsers ;)

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

24/07/2013 15:35:22
Quote Anchor link
Kris Peeters op 24/07/2013 15:09:22:
- Wat kan helpen, is dit toevoegen aan validateEmail.php (helemaal bovenaan)
header('Content-Type: text/javascript');

Het correct content type voor JSON is application/json, dus je zult erboven moeten zetten header('Content-Type: application/json');

Kris Peeters

Kris Peeters

24/07/2013 15:40:25
Quote Anchor link
O ja, inderdaad
Gewijzigd op 24/07/2013 15:46:19 door Kris Peeters

Jan R

Jan R

24/07/2013 18:18:03
Quote Anchor link
Allen bedankt.
met de hulp van U allen en chrome ben ik er door geraakt.
Er zaten dus nog echo's in de code. Ik wist niet dat dit niet mocht :( Deze zaten al in mijn voorbeeld code. en nog een paar schoonheidsfoutjes :)
mysqli_close in de verkeerde if structuur

Erwin H

Erwin H

24/07/2013 18:24:49
Quote Anchor link
Voor een volgende keer, roep de pagina direct aan in je browser. Dan krijg je de output ook direct in je browser scherm te zien, inclusief alle niet bedoelde echo's. Stuk makkelijker om te debuggen, ook omdat je dan tbv het debuggen nog echo's kunt plaatsen die je gewoon direct ziet.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

24/07/2013 18:28:09
Quote Anchor link
en.. dan kun je de json in de browser selecteren en kopieren en dan op http://jsonviewer.stack.hu/ weer plakken en die laat op een mooie boomstructuur zien hoe je json is opgebouwd.

TJVB tvb

TJVB tvb

24/07/2013 18:31:33
Quote Anchor link
Als je dan een proxy zoals Fiddler ( http://fiddler2.com/ ) gebruikt kun je precies zien wat er tussen je browser en de server verstuurd wordt. Daarin zit o.a. een json viewer

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

24/07/2013 18:35:22
Quote Anchor link
Goeie tip TJVB.

Kris Peeters

Kris Peeters

24/07/2013 18:39:35
Quote Anchor link
(even ter herinnering)
1 van de punten was wel dat het Ajax-verzoek met method='post' is. Met extra data van de gebruiker.
Dat maakt het net iets moeilijker om het eindresultaat te testen in een apart venster.

Nu ja ... daar valt nog steeds wel van alles aan te doen

Erwin H

Erwin H

24/07/2013 18:45:12
Quote Anchor link
Eens, maar als het om te testen is kan je de POST waardes even aan het begin van je script hardhandig invoeren.

TJVB tvb

TJVB tvb

24/07/2013 18:46:00
Quote Anchor link
Daarom gebruik ik dus fiddler, ik zie het request langs komen. Kan het herhalen maar ook de waardes wijzigen :)

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

24/07/2013 18:52:13
Quote Anchor link
Ik gebruik altijd de Chrome extensie Postman om deze requests te simuleren.

Jan R

Jan R

25/07/2013 08:07:15
Quote Anchor link
Ik gebruik maar weinig ajax, dus ook weinig ervaring :)
Toch zal ik eens kijken naar beide vernoemde programma's/extensies

@kris peeters: Wat valt er aan te doen? Ik heb al om te testen get gebruikt en daar werkte het. natuurlijk bij de post blokkeerde mijn echo's voor een juist resultaat

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.