Kan deze code nog sneller

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/05/2011 20:51:44
Quote Anchor link
Haha, ja dat zei ik al dat ik daar eens een topic over heb gehad. Leuk dat je 'm hebt terug gevonden :)

Maar blijft nog steeds raar dat op het moment dat je iets echoot je in feite alles aan elkaar plakt. De enige reden is dat je nergens anders een komma kunt gebruiken, dus.. gebruik je 'm hier ook maar niet. Strrrange...

PHP hulp

PHP hulp

29/01/2025 04:59:55

Pim -

Pim -

16/05/2011 20:51:55
Quote Anchor link
@Ozzie
Nee, de punt is om tekst aan elkaar te koppelen.
$a = 'asdf', 'asdf';
werkt dan ook niet.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/05/2011 21:08:10
Quote Anchor link
Ik snap wat je bedoelt Pim.

Maar mijn opmerking is... eigenlijk zou je de komma moeten gebruiken:

$naam = 'ozzie';
echo 'Hoi ik ben' , $naam;

Immers... waarom zou je in de bovenstaande situatie 'Hoi ik ben' en $naam aan elkaar willen plakken?

Echter, je gebruikt geen komma... omdat je gewend bent een punt te gebruiken. Puur een kwestie van gewenning eigenlijk.

Wouter J

Wouter J

16/05/2011 21:49:57
Quote Anchor link
Niet alleen gewenning, maar ook consequentie. Want kijk eens naar deze code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
foreach($items as $item) :
  echo $item;
endforeach;

for($i=0; $i < $items;$i++) {
  echo $i;
}

if($it == 'iets')
  echo $it;
?>

Dan vind je het toch ook niet mooi staan? Alle 3 de methodes kunnen bij alle drie de loops/statements, maar toch is het mooier om altijd dezelfde methode te gebruiken. Zo is het ook bij punten. Dit vind ik zelf niet mooi staan en inconsequent:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$datum
= '16/05/2011';
$datum .= ' 21:08:10';
$naam = 'Wouter'.'J';
echo $naam, ' op ', $datum;
?>

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/05/2011 22:00:49
Quote Anchor link
Ik begrijp wel wat je bedoelt Wouter... het ziet er ook best raar uit, maar zoals ik zeg is dat volgens mij toch ook een stukje gewenning. De variabelen plak je aan elkaar vast en dus gebruik je een punt. Bij het echo'en toon je stukjes informatie achter elkaar en feitelijk zou je daar dus inderdaad een komma voor moeten gebruiken. Waarom zou je eerst alles aan elkaar plakken en daarna pas echo'en? Alleen omdat het er mooier uit ziet. Best vreemd toch als je er over nadenkt? :)(maar misschien moet je er ook helemaal niet over nadenken ;))

Joey Drieling

Joey Drieling

16/05/2011 22:28:36
Quote Anchor link
Hier op deze site is alles mooi uitgelegd.
http://www.phpbench.com/

Wouter J

Wouter J

17/05/2011 08:15:07
Quote Anchor link
Bedankt voor de link Joey!

echo 'aaaaaaa'.'aaaaaaa'.'aaaaaaa'.'aaaaaaa' + 166 %
echo 'aaaaaaa','aaaaaaa','aaaaaaa','aaaaaaa' + 291 %

Als je dus tekst aan elkaar plakt is . sneller.

$a = 'aaaaaaa';
echo 'aaaaaaa'.$a.'aaaaaaa'.$a + 469 %
echo 'aaaaaaa',$a,'aaaaaaa',$a + 380 %
Bij een var + tekst is , sneller

$a = 'aaaaaaa';
echo $a.$a.$a.$a + 501 %
echo $a,$a,$a,$a + 374 %
Bij een var + var is de , weer sneller.
Gewijzigd op 17/05/2011 08:16:42 door Wouter J

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/05/2011 10:07:14
Quote Anchor link
Dit (losse stukken tekst echo'en) ga je natuurlijk nooit doen want dat slaat nergens op:

echo 'aaaaaaa'.'aaaaaaa'.'aaaaaaa'.'aaaaaaa' + 166 %
echo 'aaaaaaa','aaaaaaa','aaaaaaa','aaaaaaa' + 291 %

Dus conclusie is dat komma's altijd sneller zijn en feitelijk ook logischer (waarom eerst iets aan elkaar plakken in plaats van direct op het scherm tonen). Is en blijft eigenaardig dat niemand ze gebruikt.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.