Keuze tot beveiligen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michel de Groot

Michel de Groot

23/01/2008 14:22:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb weereens een vraag en laat ik die maar meteen stellen.

De laatste tijd ben ik bezig met het aanpassen van een cms scriptje hier van de site gemaakt door Arjan Kapteijn.

Nu zie ik in andere cms systemen weleens dat als je een nieuwe pagina aangemaakt heb ook de keuze hebt tot het beveiligen van die pagina. Door middel van een checkbox of iets dergelijks.

Nu was mijn vraag of 1 van jullie toevallig weet waar ergens zo een scriptje staat of misschien een tutorial over hoe dat in te voegen is.

Alvast erg bedankt,

Michel de Groot
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 02:42:19
 
Frank -

Frank -

23/01/2008 14:24:00
Quote Anchor link
Wat is 'het beveiligen van die pagina' ? Wat versta jij daaronder?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

23/01/2008 14:38:00
Quote Anchor link
Kort uitgelegd:

Je hebt een loginscript nodig, een script dat controleerd of je ingelogt bent (zie scriptlib hier).
Daarnaast een paar tabellen/ aanpassingen:

-Users (met daarin usergegevens, puur usergegevens)
-Levels (met daarin een level en een omschrijving)
-Een koppeltabel tussen levels en pages: Je slaat hierin een levelnr en pagenr op. Komt die voor voor een bepaald level, dan heb je de juiste rechten.
 
Michel de Groot

Michel de Groot

23/01/2008 15:12:00
Quote Anchor link
Sorry voor mijn onduidelijkheid.

Ik heb al een beveiligingsscript met verschillende rangen alleen wil ik nu dan dat je in het cms bij een nieuwe pagina kan kiezen met een checkbox of je die pagina dus wilt beveiligen.

Ik weet alleen niet goed waar ik moet beginnen. Het lijkt mij dan dat er per pagina id gekeken meot worden of dat beveiligingsscriptje geincluded moet worden of niet...alleen weet ik niet goed hoe ik dat zou moeten maken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.