Klein mysql scriptje
ik heb een beetje hulp nodig met een mysql scriptje,
ik ben al mijn films mooi aan het ordenen op naam, en op nummer waar ze in mijn kast zitten (is namelijk geordend van 1 - 400)
ik heb al het php script kunnen schrijven om alles mooi naar een mysql database te schrijven
nu ik kan maar geen php scritpje schrijven om alles mooi in een tabel te schrijven naar een webpagina, waarvan er twee knopjes zouden moeten zijn voor de ordening, namelijk volgens naam (alfabetisch) en volgens nummer (1 - 400)
in mijn tabel heb ik drie velden, namelijk "naam", "nummer" en "about", het zou tof zijn moest er een hyperlink kunnen komen over "naam" die verwijst naar "about" met een kleine pop-up ofzo
ik heb jullie hulp nodig
dank bij voorbaat
ik ben al mijn films mooi aan het ordenen op naam, en op nummer waar ze in mijn kast zitten (is namelijk geordend van 1 - 400)
ik heb al het php script kunnen schrijven om alles mooi naar een mysql database te schrijven
nu ik kan maar geen php scritpje schrijven om alles mooi in een tabel te schrijven naar een webpagina, waarvan er twee knopjes zouden moeten zijn voor de ordening, namelijk volgens naam (alfabetisch) en volgens nummer (1 - 400)
in mijn tabel heb ik drie velden, namelijk "naam", "nummer" en "about", het zou tof zijn moest er een hyperlink kunnen komen over "naam" die verwijst naar "about" met een kleine pop-up ofzo
ik heb jullie hulp nodig
dank bij voorbaat
PHP hulp
15/01/2025 10:21:13Hipska BE
17/09/2005 14:09:00Arjan Kapteijn
17/09/2005 14:09:00if (isset($_GET['sorteer'])) {
$variabele = mysql_real_escape_string($_GET['sorteer']);
$Query = "SELECT * FROM films ORDER BY $variabele ASC";
}
Wat je dan doet is bijv. een link naar index.php?sorteer=naam, of index.php?sorteer=nummer.
Over die popup, je zou een pagina=about&id=nummer kunnen maken.
if($pagina == about){
$nummer = mysql_real_escape_string($_GET['id']);
$query = "SELECT about FROM films WHERE id = '$nummer'";
Beetje uit de losse pols, maar ik neem aan dat je mij begrijpt.
$variabele = mysql_real_escape_string($_GET['sorteer']);
$Query = "SELECT * FROM films ORDER BY $variabele ASC";
}
Wat je dan doet is bijv. een link naar index.php?sorteer=naam, of index.php?sorteer=nummer.
Over die popup, je zou een pagina=about&id=nummer kunnen maken.
if($pagina == about){
$nummer = mysql_real_escape_string($_GET['id']);
$query = "SELECT about FROM films WHERE id = '$nummer'";
Beetje uit de losse pols, maar ik neem aan dat je mij begrijpt.