kom niet uit een query
An
07/10/2004 19:22:00Hallo allemaal,
onderstaande query klopt niet, voor wat betreft het laatste gedeelte. Ik wil het restant uren weten, te berekenen uit de som van saldo,recht,bij en dan min af. Als ik het als onderstaand doe, krijg ik hele vreemde uitkomsten, zodra ik een urenmutatie uitvoer. Bijvoorbeeld als ik 6 uur toevoeg, komen er 300 oid bij. Het lijkt wel of hij dat alles nog een keer optelt. Maar hoe moet het dan? En waarom is dit fout?
$query="SELECT
uren.id_uur,
uren.id_persuur,
SUM(bij)as bij,
SUM(af)as af,
CONCAT_WS(' ', personeel.voornaam, personeel.tussenvoegsel, personeel.achternaam) as naam,
personeel.saldo,
personeel.recht,
SUM((saldo+recht+bij)-af)as restant
FROM
uren
LEFT JOIN
personeel on uren.id_persuur = personeel.id_pers
WHERE
teamleider='cb'
GROUP by
naam";
onderstaande query klopt niet, voor wat betreft het laatste gedeelte. Ik wil het restant uren weten, te berekenen uit de som van saldo,recht,bij en dan min af. Als ik het als onderstaand doe, krijg ik hele vreemde uitkomsten, zodra ik een urenmutatie uitvoer. Bijvoorbeeld als ik 6 uur toevoeg, komen er 300 oid bij. Het lijkt wel of hij dat alles nog een keer optelt. Maar hoe moet het dan? En waarom is dit fout?
$query="SELECT
uren.id_uur,
uren.id_persuur,
SUM(bij)as bij,
SUM(af)as af,
CONCAT_WS(' ', personeel.voornaam, personeel.tussenvoegsel, personeel.achternaam) as naam,
personeel.saldo,
personeel.recht,
SUM((saldo+recht+bij)-af)as restant
FROM
uren
LEFT JOIN
personeel on uren.id_persuur = personeel.id_pers
WHERE
teamleider='cb'
GROUP by
naam";
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.