Lastige query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »
Onbekend onbekend

onbekend onbekend

28/12/2006 09:36:00
Quote Anchor link
Goedemorgen allen,

Ik maak gebruik van mysql 4.0.18-nt en ik heb 2 tabellen.

[users]
id, naam

[tarieven]
user_id, po_nummer, datum_start, datum_eind, tarief

In de tabel tarieven staan tarieven die gelden voor een user voor een bepaalde periode. Het PO nummer is een code die aan de medewerker/tarief word gehangen.

Normaliter geld er 1 PO nummer voor 1 user. Echter, soms gebeurt het dat er 2 of 3 users aan 1 PO nummer worden gehangen. Nu wil ik het volgende uit de database halen.

* Geef een overzicht van alle users (en PO nummers) waarvan het PO nummer voor meerdere users word gebruikt.

Ik kom er niet uit! Wie kan mij helpen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend onbekend

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 22:35:34

Rens nvt

Rens nvt

28/12/2006 09:53:00
Quote Anchor link
Eehrm.. zo uit de losse hand...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT users.user_id, tarieven.po_nummer
FROM users, tarieven
WHERE (SELECT COUNT(po_nummer) FROM tarieven WHERE users.user_id=tarieven.user_id) > 1

Ik heb geen situatie gemaakt waarin ik dit kan testen... maar het is in ieder geval een aanwijzing hoe je dit moet gaan doen. je moet gebruik gaan maken van een sub query...

Onbekend onbekend

onbekend onbekend

28/12/2006 09:59:00
Quote Anchor link
Word dat ondersteund door 4.0??

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

28/12/2006 10:04:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
SELECT
    COUNT (a.id),
    b.user_id
FROM
    a.users,
    b.tarieven
WHERE
    a.id = b.user_id    
GROUP BY
    a.id,
    b.user_id
HAVING
    COUNT (a.id) > 1

De query van Rens is Syntaxtisch??? gezien niet juist imo

edit: JOIN vergeten :(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Onbekend onbekend

onbekend onbekend

28/12/2006 13:30:00
Quote Anchor link
Is nog steeds niet gelukt :'(

De query van rens zou volgens mij wel moeten werken, maar subqueries lukken bij mij niet.

De query van klaas hierboven is niet goed. Deze controleert of een PO nummer voor 1 persoon meerdere keren voorkomt (is mogelijk!), maar hij moet controleren of er meerdere personen op 1 PO nummer zitten.

Is het misschien mogelijk zonder subqueries? Dus met een phplus ofzo?

Frank -

Frank -

28/12/2006 13:40:00
Quote Anchor link
Offtopic:
Quote:
Ik maak gebruik van mysql 4.0.18
Dan wordt het hoogste tijd om eens te gaan updaten! Dit is een oude achterhaalde versie die nauwelijks als database (dbms) kan worden omschreven.

En wanneer dit de versie is die jouw hostingprovider aanbiedt, dan mag je jezelf wel eens afvragen of hij zijn klanten wel serieus neemt.

Niek s

niek s

28/12/2006 13:56:00
Quote Anchor link
Frank schreef op 28.12.2006 13:40:
Offtopic:
Quote:
Ik maak gebruik van mysql 4.0.18
Dan wordt het hoogste tijd om eens te gaan updaten! Dit is een oude achterhaalde versie die nauwelijks als database (dbms) kan worden omschreven.

En wanneer dit de versie is die jouw hostingprovider aanbiedt, dan mag je jezelf wel eens afvragen of hij zijn klanten wel serieus neemt.

Mijn pa's hosting heeft gewoon meerdere servers, met alemaal andere versie van PHP, en alllemaal andere versie van MySQL.
Waarom? Stel een klant maakt een website, en dat is dan in bijvoorbeeld PHP 4. Mijn pa gaat gewoon upgraden, en de website werkt niet meer, omdat het PHP 5 is.
Zo kunnen klanten kiezen welke versie ze willen, tot en met 5.nieuwste wordt allemaal ondersteund (zelfde geld voor MySQL).

Het licht allemaal aan de provider, en de klanten!
Een beetje goede provider moet dekn ik niet zo maar gaan updaten, en dan het risico lopen dat de klanten met hun website in de problemen komen.
De Serers met PHP 3 gaan binnenkort upgraden, dat weet ik wel. Want niemand gebruikt ze meer ;-)

Just my 2 cents.

Rens nvt

Rens nvt

28/12/2006 15:09:00
Quote Anchor link
@Niek: Het is maar net waar je je zuurverdiende geld aan uit wilt geven :p

Onbekend onbekend

onbekend onbekend

29/12/2006 11:53:00
Quote Anchor link
Totaal mee eens dat er een update plaats moet vinden. Ben momenteel bezig om dat binnen de organisatie voor mekaar te krijgen. Echter, er zit heel wat testwerk aan te komen als ik de update door wil voeren!

Maar tot dat de update er is zit ik nog wel met 4.0 dus wil graag de juiste gegevens uit de database halen en dit is mij nog steeds niet gelukt.

Ik heb het al wel voor mekaar dat er een lijst met PO nummers naar voren komt, gesorteert PO en gegroepeerd op user. Hoe kan ik met deze lijst (arary) een nieuwe query maken die het gewenste resultaat oplevert?

Niek s

niek s

29/12/2006 11:59:00
Quote Anchor link
ik denk dat je dan foreach moet gebruiken...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.