Layout met PHP include
ik ben bezig met een website te restylen die voorheen 3 frames had: een top frame, en daaronder een linker + rechterframe. Ik ben vrij nieuw met PHP (ik heb al wel wat tutorials gelezen enzo maar kheb weinig ervaring). HTML begrijp ik goed.
Ook heb ik gelezen dat frames niet erg fijn zijn voor zoekmachines en dat ik beter de include functie in PHP zou kunnen gebruiken.
Dus heb ik een index.php gemaakt: die heeft een 'toptabel' met plaatje voor het menu. Nou wil ik het zo maken dat als daar een link wordt aangeklikt, dat dan aan de linkerkant onder het menu (dus voorheen het linkerframe) een aantal tekstlinks laden voor verdere links mbt het onderwerp dat net aangeklikt is en dat een link die daar wordt aangeklikt weer aan de rechterkant (voorheen het rechterframe) laadt, waar dan dus de echte inhoud verschijnt.
Op deze site heb ik de ‘layout voor pagina’ tutorial gelezen en daar wordt include functie met switch uitgelegd/aangeraden. Deze heb ik dan ook geprobeerd in te bakken(). Dus voor de onderkant een tabel met 2 kolommen, de ene kolom met:
Code (php)
en de andere
Code (php)