LDAP authenticatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »
Rick van Vroenhoven

Rick van Vroenhoven

12/03/2012 13:58:12
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met LDAP authenticatie en het scriptje werkt. Alleen nu wil ik dat alleen een bepaalde groep toegang krijgt. Hoe los ik dit op?

Dit heb ik nu:


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
session_start();
$succes = TRUE;

 
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

$naam = ("OFFICE\\");
$naam.= $_POST['gebruikersnaam'];
    if ( isset($_POST['gebruikersnaam']) && isset($_POST['wachtwoord']))
    {

        /* aanmelden via LDAP */
        $ds=ldap_connect("172.16.10.4");
        if(!$ds)
        {

            $succes = FALSE;
            $foutmelding = 'Geen verbinding met Active Directory';
        }

        
        if($succes === TRUE)
        {

            ldap_set_option($ds, LDAP_OPT_REFERRALS, 0);
            $r=ldap_bind($ds, $naam, $_POST['wachtwoord']);
            if($r)
            {

           $_SESSION['gebruiker_id'] = $row['GEBRUIKERID'];
           $_SESSION['aangemeld'] = TRUE;
           header("Location: home.php");
            }

            else
            {
          $succes = FALSE;
          $foutmelding = 'Inloggen is niet gelukt door ongeldige combinatie gebruikersnaam/wachtwoord.<br/>';
      }

      ldap_close($ds);
    }
  }

  else
  {
    $error = 'Vul zowel gebruikersnaam als wachtwoord in om in te loggen.';
  }
}

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 01:59:59
 
Rick van Vroenhoven

Rick van Vroenhoven

14/03/2012 15:55:05
Quote Anchor link
Hmm volgens mij weet niemand hoe dit moet:(
 
Reshad F

Reshad F

14/03/2012 16:35:58
Quote Anchor link
in je database aan die bepaalde groep een extra rij meegeven en daar ook op controleren lijkt mij?
 
Rick van Vroenhoven

Rick van Vroenhoven

14/03/2012 16:41:04
Quote Anchor link
Ja in mij Active Directory is een groep aangemaakt. Maar ik zou niet weten waar ik dat in mijn script moet aangeven dat alleen die mensen uit de groep erbij mogen
 
Bart B

Bart B

14/03/2012 16:46:18
Quote Anchor link
Het is niet zelf gemaakt of een oplossing voor je eigenscript, maar wat je wilt heb ik met success met http://adldap.sourceforge.net/ gedaan. Was simpel met de voorbeelden erbij.

Features:
User authentication
Group management
User management
Contact management
Exchange mailbox creation
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

14/03/2012 18:16:41
Quote Anchor link
eigenlijk is dit een vraag voor: Niels Kieviet omdat hij hier een hele reeks tutorials over geschreven heeft.

Maar ik ben er zelf ook mee bezig maar kijk anders eens hier voor de tuts,
voor alvast wat extra info en stuff.
TuTs AD

Greets
Gewijzigd op 14/03/2012 18:20:44 door Marco PHPJunky
 
Rick van Vroenhoven

Rick van Vroenhoven

15/03/2012 08:39:46
Quote Anchor link
Ik zal is gaan rondkijken alvast bedankt!
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

17/03/2012 14:12:34
Quote Anchor link
En al wat verder gekomen ?
 
Niels K

Niels K

17/03/2012 14:15:46
Quote Anchor link
Hoi Rick,

Dit topic is mij ontschoten, excuses!

Kan je mij uitleggen wat je nu precies in Active Directory hebt ingesteld? Kortom, kan je de situatie beschrijven?

Niels
 
Rick van Vroenhoven

Rick van Vroenhoven

17/03/2012 15:11:45
Quote Anchor link
Hallo,

De situatie is als het volgt:

Ik ben met een simpel systeempje bezig waar ik authenticatie voor nodig heb. Ik wilde de active directory gebruiken zodat de gebruikers niet aparte wachtwoorden en gebruikersnamen nodig hebben.

Het script wat ik geplaatst heb werk perfect met de gebruikersnamen en wachtwoorden uit de Active Directory. Het enige probleem is dat het script nu iedereen doorlaat die in de active directory bekend is. Ik wil dat alleen specifieke groep uit de active directory rechten heeft binnen het systeem. Maar ik heb helaas geen idee waaar ik dit moet aangeven binnen het script.
 
 - Diov  -

- Diov -

17/03/2012 15:52:14
Quote Anchor link
Op elke pagina kijk je of er een sessie is, zonee ga je naar de login.
Zowel blijf je op de pagina?
 
Rick van Vroenhoven

Rick van Vroenhoven

17/03/2012 16:56:30
Quote Anchor link
Dem Ian op 17/03/2012 15:52:14:
Op elke pagina kijk je of er een sessie is, zonee ga je naar de login.
Zowel blijf je op de pagina?


Ja een sessie starten op iedere pagina moet zowiezo. Maar je zult in het login script toch moeten aangeven welke groep wel rechten heeft.
 
 - Diov  -

- Diov -

17/03/2012 17:26:11
Quote Anchor link
Wil je anders eens de werking van je script beschrijven?
 
Niels K

Niels K

17/03/2012 17:47:09
Quote Anchor link
Hallo Rick,

Ik snap volkomen wat je bedoeld. Voordat ik je ga uitleggen hoe het allemaal werkt even een vraag. Is het niet veel mooier als je een Single Sign On creëert? Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, maar ik weet dat dit met het Kerberos protocol kan. Heb ik altijd al in willen duiken, maar ik heb zo weinig tijd ;-)

Terugkomend op jouw vraag, heel even de werkwijze neergezet:

1: Het authenticeren van een gebruiker.
2: Controleren of de gebruiker een de juiste groep zit.

Het authenticeren van een gebruiker:
Ik heb wat opmerkingen op de manier hoe jij een gebruiker in laat loggen.
Ik mis de (juiste) foutafhandeling van diversen onderdelen en ik mis de instelling van de versie van LDAP. Wanneer je eventueel de authenticatie over SSL wilt laten verlopen moet je gebruik maken van LDAP versie 3.

Marco heeft je reeds een link gestuurd naar de reeks met artikelen over Active Directory en PHP.
In het 5e artikel wordt uitgelegd hoe je op de juiste manier een gebruiker kunt authenticeren. In het 4e artikel wordt uitgelegd hoe je precies de versie van LDAP instelt.

Controleren of de gebruiker een de juiste groep zit:
Dit wordt een wat lastiger punt (phoe). Ik heb iets gemaakt, en ik denk het doet wat jij wil. Ik heb op dit moment niet de mogelijkheid om het (goed) te testen, dus dat moet je zelf even doen :-)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
<?php

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
    if (isset($_POST['username']) && isset($_POST['password'])) {
        $dn = 'OFFICE\\';
        $connection = ldap_connect('172.16.10.4', 389);
        
        ldap_set_option($connection, LDAP_OPT_PROTOCOL_VERSION, 3);
        ldap_set_option($connection, LDAP_OPT_REFERRALS, 0);
        
        $bind = ldap_bind($connection, $dn.$_POST['username']), $_POST['password']);
        
        $filter = 'samaccountname='.$_POST['username'];
        $search = ldap_search($connection, $dn, $filter, array('memberof', 'primarygroupid'));
        $entries = ldap_get_entries($connection, $search);
        
        if ($entries[0]['count'] > 0) {
            // Active Directory retourneert niet de primary groep.
            // Ik neem aan dat je die wilt hebben

            if (isset($entries[0]['primarygroupid'][0]) && isset($entries[0]['objectsid'][0])) {
                $userId = $entries[0]['objectsid'][0];
                $groupId = $entries[0]['primarygroupid'][0];
                $id = substr_replace($userId, pack('V', $groupId), strlen($userId)-4, 4);
                // ID is nu binair. ldap_search kan daar niet mee omgaan, dus 'even' converteren
                $hexId = bin2hex($id);
                $count = hexdec(substr($hexId, 2, 2));
                $result = hexdec(substr($hexId, 0, 2)) - hexdec(substr($hexId, 4, 12));
                
                for ($i = 0; $i < $count; $i++) {
                    // Conversie little-endian hex naar normale hex (anders kan hexdec er niet mee omgaan)
                    $conv = '';
                    for ($x = strlen(substr($hexId, 16 + ($i * 8), 8)) - 2; $x >= 0; $x = $x -2) {
                        $conv .= substr(substr($hexId, 16 + ($i * 8), 8), $x, 2);
                    }

                    // Samensmelten
                    $subs = array();
                    $subs[$i] = hexdec($conv);
                    $result .= '-'.$subs[$i];
                }

                
                // Uiteindelijke resultaat
                $result = 'S-'.$result;
                $filter = '(objectsid=)'.$result;
                $search = ldap_search($connection, $dn, $filter, array('samaccountname', 'distinguishedname'));
                $secondEntries = ldap_get_entries($connection, $search);
                
                // De bovenliggende entries vullen
                $entries[0]['memberof'][] = $secondEntries[0]['distinguishedname'][0];
            }

            else {
                $entries[0]['memberof'][] = 'CN=Domain Users,CN=Users,'.$dn;
            }
        }

        
        $userInfo = ++$entries[0]['memberof']['count'];
        
        // Groepen filteren. (Active directory zet standaard diversen pre / suffixen)
        $info[0]["memberof"];
        $groups = array();
        
        for ($i = 0; $i < $info[0]['memberof']['count']; $i++) {
            $group = $info[0]['memberof'][$i];
            if (strlen($group) > 0) {
                // Alle rotzooi eruit filteren
                $bits = explode(',', $group);
                $groups[] = substr($bits[0], 3, (strlen($bits[0]) - 3));
            }
        }

        
        if (in_array('naamvandegroep', $groups)) {
            echo 'Phoe, eindelijk ingelogd! :-)';
        }
    }
}


?>


Ik ben benieuwd of je een beetje snapt wat er allemaal gebeurd. Je moet wel zelf even de foutafhandeling toevoegen. Als ik dat allemaal had gedaan was het script wel een stukje langer :-)

De uitdaging voor mij is de groepen nog recursief in de array pompen. Ik zal eens kijken of ik dat voor elkaar krijg.

Niels
Gewijzigd op 17/03/2012 19:42:51 door Niels K
 
Rick van Vroenhoven

Rick van Vroenhoven

17/03/2012 23:21:52
Quote Anchor link
Niels bedankt voor je hulp! Ik zal het binnenkort als ik er weer mee bezig ben uittesten!
 
Niels K

Niels K

22/03/2012 14:38:06
Quote Anchor link
Is het gelukt?
 
Rick van Vroenhoven

Rick van Vroenhoven

22/03/2012 14:45:12
Quote Anchor link
Ja is inmiddels gelukt. Ik heb een collega erbij geroepen en we hebben wel een ander script samengesteld zonder fout opvanging. Maar omdat het voor een simpel systeem is is het niet zo erg.

We hebben het volgende script nu gebruikt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php
session_start();
$username = $_POST['gebruikersnaam'];
$password = $_POST['wachtwoord'];

$domeinserver = "xx";
$domein = "office";
$usergroep = "CN=shared_resources,OU=Access Control Groups,DC=xxx,DC=xx,DC=xx";

$ds=ldap_connect($domeinserver);  
ldap_set_option($ds, LDAP_OPT_PROTOCOL_VERSION, 3);
ldap_set_option($ds, LDAP_OPT_REFERRALS, 0);

$r = @ldap_bind($ds, $domein."\\".$username, $password);

if ($r) {
$sr= ldap_search($ds, $usergroep, "CN=*");
$info = ldap_get_entries($ds, $sr);

    for ($i=0; $i<$info["count"]; $i++) {
        for ($b=0; $b<count($info[0]["member"])-1; $b++) {
            $zoek = $info[0]["member"][$b];
            $nr=ldap_search($ds, $zoek, "CN=*");
            $ninfo = ldap_get_entries($ds, $nr);
            $userstring = $ninfo[0][userprincipalname][0];
            list($loginnaam, $achterstuk) = split('[@]', $userstring);
            $ingroep = ((strtolower($username) == strtolower($loginnaam)) ? 1 : 0);
            switch($ingroep){
             case
1: $_SESSION['inlognaam'] = $username;
           $_SESSION['aangemeld'] = TRUE;
           header("Location: home.php");
            }
       }
    }
}
else { echo "Uw gebruikesnaam of wachtwoord is incorrect..." ; }

ldap_close($ds);

?>


Toevoeging op 22/03/2012 14:48:54:

Maar zit ik weer met het volgende probleem :( ik vind ldap toch niet zo leuk meer.. XD Ik moet nog een lijst hebben van alle users van de AD die in een dropdown box komt. Misschien ideeen?
 
Niels K

Niels K

22/03/2012 14:51:42
Quote Anchor link
Hoi Rick,

Op deze manier kan het ook. Alleen kijkt hij op dit moment niet naar subs.

Stel je hebt de volgende mappenstructuur:

- Hoofdmap
- Submap

Nu wil je weten of je user in de groep Submap zit. Naar mijn weten controleert jouw script dat niet.

Daarnaast, moet jij een hele LDAP search string invoeren: 'CN=shared_resources,OU=Access Control Groups,DC=xxx,DC=xx,DC=xx'. Met mijn script hoef je alleen de naam in te voeren.

Maar het doet zover ik zie wel wat jij wil ;-)

Mooi dat je het hebt opgelost.

Niels
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.