Lokale Ontwikkelomgeving svp!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/06/2013 14:00:59
Quote Anchor link
Ik ben nog niet zolang bezig met het programmeren van websites/webapplicaties.
Momenteel test ik het uit op de website zelf (domein). Dus iedere keer uploaden met FTP naar de server toe en uittesten.

Dit kan natuurlijk handiger door een ontw3ikkelomgevinkje lokaal op te zetten.

Wie kan mij een simpele ontwikkelomgeving adviseren ?
Of in ieder geval een omgeving zodat ik het lokaal kan testen (PHP, misschien zelf lokaal een MYSQL opzetten).

Ik heb geen idee hoe dat in zijn werking gaat ?
Gewijzigd op 14/06/2013 14:01:26 door Paco de Wulp

PHP hulp

PHP hulp

31/01/2025 00:49:56

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/06/2013 14:04:55
Quote Anchor link
Ikzelf heb een .dev subdomeintje aangemaakt op mijn hosting. Alles wat ik ontwikkel en uitteste doe ik daar, en zodra het goed werkt kopieer ik het naar de live-locatie.

En versiebeheer: Doe ik (nog) niet aangezien het een eenmansproject is. Dat komt later misschien nog wel eens.
Gewijzigd op 14/06/2013 14:05:18 door - Ariën -

Mathias B

Mathias B

14/06/2013 14:05:18
Quote Anchor link
Je kunt gewoon een pakket downloaden zoals WAMP of XAMPP, daar zit alles in wat je nodig hebt en alles is al geconfigureerd voor je localhost.

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

14/06/2013 14:08:51
Quote Anchor link
Als je niet persé Apache wilt, kan je ook PHP's ingebouwde web server gebruiken. Je doet dan bijvoorbeeld zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
cd C:\Users\Paco\PHPDevOmgeving
php -S localhost:80

Chris PHP

Chris PHP

14/06/2013 14:09:58
Quote Anchor link
Raspberry PI als webserver werkt super.

Je kunt natuurlijk op je pc ook gewoon Apache, PHP en MySQL installeren en zo lokaal gebruiken, een compleet pakket is WAMP. Gebruik je een Linux omgeving is het LAMP.

P.S. Let wel dat wanneer je het domein gebruikt als 'test en ontwikkel' server. Dat alle upload en download je dataverkeer verstookt. Dus als je grote projecten hebt waar je veel bij upload en vaak 'kijkt' hoe het eruitziet en functioneerd het je wel data kost.
Gewijzigd op 14/06/2013 14:12:18 door Chris PHP

Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/06/2013 18:49:12
Quote Anchor link
Thx.

Joey Drieling

Joey Drieling

15/06/2013 15:05:44
Quote Anchor link
Ik programmeer tegenwoordig in Microsoft webmatrix werkt heerlijk kan alles op localhost testen en daarna uploade, database opzetten en er komen steeds mooie add ons uit.

Ik vindt het een mooi programma das mijn mening ;-)

Johan M

Johan M

15/06/2013 15:13:39
Quote Anchor link
Ik gebruikte voorheen USB Webserver ( http://www.usbwebserver.net/nl/ ). Downloaden, uitpakken en het werkt. Hoeft niet per se op een USB-stick trouwens :p

Tegenwoordig doe ik het ook gewoon online op een dev.-subdomein, voor mij net zo makkelijk.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.