map uitlezen en submappen in menu plaatsen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

24/08/2004 15:57:00
Quote Anchor link
is het mogelijk een map uit te lezen en de submappen in een menutje te plaatsen. bvb in een pulldownmenu en dan als gegevens <option value> op deze site staat een scriptje om een map uit te lezen naar JPG files of iets in die aard
maar aangezien een map geen extensie heeft is dit een beetje moeilijker :)

iemand een idee?

alvast bedankt

Yves

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 07:00:29

Rick

Rick

24/08/2004 16:34:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$directory
= 'map';
$handle = opendir($directory);
while(false!==($dir=$directory.readdir($handle))){
   if(is_dir($dir)){
     echo 'hier je option gevalltjes';
  }
}

closedir($handle);
?>

25/08/2004 12:21:00
Quote Anchor link
Hartelijk bedankt. dadelijk es uitproberen

yves

25/08/2004 13:31:00
Quote Anchor link
Klein probleempje

de naam van die submappen moet ook in een variabele staan he. bvb $submap want ik moet in dat menu toch een variabele kunnen meegeven.

bij het script met de foto's is dat $file. hoe moet je dat hier dan doen? mis even vervolledigen, zou ik zeer fijn vinden.

alvast bedankt

Yves

Mitch X

Mitch X

25/08/2004 14:17:00
Quote Anchor link
Ik kan je ff niet meer volgen, wat moet het nu doen?
Dat als je op een map klikt dattie die opent?

25/08/2004 18:20:00
Quote Anchor link
kheb een script dat een fotoalbum genereerd maar je moet de directory geven dus dat wordt fotoalbum.php?dir=../fotos/
nu heb ik in mysql een tabel gemaakt met de albumnaam en de dir, zo wordt een menutje gemaakt met verschillenda albums (verschillende mappen) en als je daar op klikt linkt ie naar fotoalbum.php?dir=$directory(uit db). Maar als de siteadmin een album wil toevoegen via het admin panel, moet ie zeggen, naar waar ie de fotos geupload heeft (één hoofdmap waar alle foto's inkomen en dan submappen voor ieder album) en de albumnaam geven, en dat wordt gepost in de db. maar nu wou ik die db aangezien je gewoon de submap moet selecteren, in een puldown menutje zette. dus alle submappen in de hoofdmap uitlezen en in het menutje zetten zodat je kan kiezen bijvoorbeeld de fotos bevindzen zich in map 24-08-04. klik je dat aan en album naam ingeven. wat als resultaat moet geven dat ie dus uiteindelijk linkt naar fotoalbum.php?dir=hoofdmap/geselecteerdesubmap

Ik hoop dat t zo een beetje duidelijker is

tis echt de laatste struikelblok, als ik die voorbij ben is de site af!!!

Alvast bedankt

Yves

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.