MD5

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »
Sander Spijk

Sander Spijk

21/04/2005 21:15:00
Quote Anchor link
Als ik in een database een wachtwoord heb versleuteld met md5() is er dan een mogelijkheid om dit weer te decoderen en aan iemand toe te sturen die zijn wachtwoord vergeten is?

Sander

PHP hulp

PHP hulp

21/12/2024 13:17:45

Sytze Loor

Sytze Loor

21/04/2005 21:25:00
Quote Anchor link
Nee, MD5 is niet te decoderen. Wat je wel kunt proberen is om de mensen die hun wachtwoord vergeten zijn een link te sturen per e-mail waarmee ze vervolgens een nieuw wachtwoord kunnen kiezen.

Sander Spijk

Sander Spijk

21/04/2005 21:28:00
Quote Anchor link
Ja, zoiets had ik ook al bedacht, maar wilde het liever op een andere manier....

Dan maar een andere discussie...
Heeft het een meerwaarde om een wachtwoord versleuteld op te slaan in een database? oftewel, kan ik het niet net zo goed gewoon opslaan.... of is het dan makkelijk te achterhalen?

Jaj BE

jaj BE

21/04/2005 21:30:00
Quote Anchor link
je kan MD5 wel decoderen, alleen duurt het dagen tegen dat dit klaar is voor 1 (wacht)woord

Sander Spijk

Sander Spijk

21/04/2005 21:45:00
Quote Anchor link
hahahahhaha
Ja dat geloof ik meteen....maar wil het graag in aantal seconden gedaan hebben... of ga je me nu adviseren om dan een snellere comp te nemen?

Mitch X

Mitch X

21/04/2005 21:48:00
Quote Anchor link
jaj:
je kan MD5 wel decoderen, alleen duurt het dagen tegen dat dit klaar is voor 1 (wacht)woord

Ook niet.
Een hash heeft meerdere waarden waaruit ie gevormd kan zijn.

En ja, het heeft meerwaarde, je wilt niet dat al je klantwachtwoorden zomaar door iemand bekeken kunnen worden wanneer iemand in je DB komt.

Sander Spijk

Sander Spijk

21/04/2005 21:51:00
Quote Anchor link
Maar hoe makkelijk kan iemand in mijn DB komen????
Ik bedoel, hoe groot is die kans en is het derhalve de moeite waard om die extra moeite te doen?
Gewijzigd op 21/04/2005 21:52:00 door Sander Spijk

Mitch X

Mitch X

21/04/2005 22:00:00
Quote Anchor link
Waarom zo moeilijk doen?
Quote:
Beter voorkomen dan genezen

Het is gewo0n een extra veiligheidje, en als webmaster dien jij veilig om te gaan met de gegevens van anderen.

Edit: Snippet die ik gebruikte om een tijdelijk password te genereren:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
# Arraytje met eerste 3 letter v/h alfabet
$letters = array( 'a', 'b', 'c' );

# Nieuw wachtwoord maken dmv loop
for( $i=1; $i<=8; $i++ )
{

# Kijken of $i even is
    if( 1 & $i )
        $pass .= rand(1,9);
    else
        $pass .= $letters[ rand( 0, 2 ) ];
}

?>
Gewijzigd op 21/04/2005 22:04:00 door Mitch X

Steff   an

Steff an

21/04/2005 22:01:00
Quote Anchor link
Er zijn 'domme' mensen die overal het zelfde wachtwoord voor gebruiken. Als iemand dan in de database komt, dan heeft diegene heel veel slachtoffers.

Steff   an

Steff an

21/04/2005 22:02:00
Quote Anchor link
Offtopic:

Mitch waarstaat dit voor "49 sterren!" Dat veranderd elke dag :s

Mitch X

Mitch X

21/04/2005 22:05:00
Quote Anchor link
Steffan:
Offtopic:

Mitch waarstaat dit voor "49 sterren!" Dat veranderd elke dag :s

Het aantal sterren dat ik heb in Super Mario 64 DS :)
Kwist niets beters :$

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

21/04/2005 22:30:00
Quote Anchor link
En wat dacht je van je eigen integriteit? Dat vind ik een belangrijke reden om een wachtwoord gecodeerd (op welke manier dan ook) op te slaan.

Elwin

Jelmer -

Jelmer -

21/04/2005 22:33:00
Quote Anchor link
Lijkt me inderdaad niet prettig voor je bezoekers om te weten dat ze juw hun geheimste geheim moeten toevertrouwen, en dat misschien wel zonder dat ze je kennen!

(okee, ik geef toe, geheimste geheim is wel een beetje heel erg overdreven ^^,)

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

21/04/2005 22:37:00
Quote Anchor link
Is inderdaad wel wat overdreven, maar het is wel waar.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snel ergens registreer, juist omdat ik niet weet hoe mijn wachtwoord wordt opgeslagen. Misschien een beetje paranoïde, maar ik vind het gewoon geen fijn idee.

Elwin

21/04/2005 22:56:00
Quote Anchor link
Ik gebruik voor dingen als mail overal hetzelfde wachtwoord maar zoals hier op PHPhulp heb ik gewoon iets uit mijn duim gezogen omdat je niet kan achterhalen of het wel gecodeerd word opgeslagen
In de database van mijn site staat je paswoord nietgecodeerd. Bij mij registreren met een veelgebruikt paswoord is dus af te raden maar je komt er nooit achter dat ik het zo doe.

Neem dan silent.be als je je daar regt en je logt in word bij elk linkje je paswoord hard meeverstuurd. Dat is dus soiso onbetrouwbaar.

Jordi

Jordi

21/04/2005 23:35:00
Quote Anchor link
Ik vind het allemaal wel een klein beetje paranoïde eigenlijk. Hoe groot is de kans dat iemand in de database van bijvoorbeeld PHP hackt en dan vervolgens iets met jouw wachtwoord wil doen? Niet zo groot lijkt me.
Maar goed, ik sla al mijn wachtwoorden ook altijd met md5 op. Gewoon omdat ik elk beetje veiligheid wil dat ik (op een makkelijke manier) kan krijgen.

En ik vind die opmerking over dat 'diepste geheim' een beetje raar. Niet omdat je wachtwoord over het algemeen niet je diepste geheim is, maar meer omdat je dat geheim eigenlijk aan elke site toevertrouwt waar je je inlogt. Ongeacht hoe het in een database wordt opgeslagen...

@Topicstarter:
Waarom gebruik je md5 als je de wachtwoorden wilt decoderen? De hele essentie van functies als md5 is volgens mij dat het in principe niet mogelijk is om ze te decoderen.
Als je iets decodeerbaars wilt, kun je denk ik mcrypt gebruiken.

Winston Smith

Winston Smith

22/04/2005 00:39:00
Quote Anchor link
@Jordi: die kans is vrij groot als je bijvoorbeeld phpMyAdmin in een niet beveiligde directory hebt staan. Af en toe kom ik echt bijzonder slecht beveiligde websites tegen. Als je dan voor de gein gaat kijken hoe ver je kan komen met een gebruikersnaam en een niet beveiligd wachtwoord dan is dat héél ver!

Wat is de moeite om je wachtwoord in md5 op te slaan? Of met base64 of desnoods een eigen encryptiesysteem of zo? Dat voorkomt echt een hoop ellende; de meeste crackers haken dan al af.
En als ik een site zie waar je wachtwoorden niet gecodeerd worden (al dan niet van horen zeggen), dan registreer ik me niet op zo'n site of in ieder geval niet met een wachtwoord wat verband houdt met mijn reguliere wachtwoorden.

Overigens hebben enkele mensen van phphulp laatst geprobeerd een md5 wachtwoord te decoderen, en dat is ze na een dag of zo gelukt nadat ik allerlei hints had gegeven over de lengte en de beginletter van het woord. Als je geen lengte en beginletter hebt, is het praktisch onmogelijk om achter een wachtwoord te komen.

Maar goed, mijn advies: gebruik altijd md5 voor het encrypten van gebruikersnaam én wachtwoord.

Edit:
Topic is hier te vinden.
Gewijzigd op 22/04/2005 00:42:00 door Winston Smith

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.