Meedoen aan SOPA strike? (met script)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rene Wennekes

Rene Wennekes

17/01/2012 12:19:15
Quote Anchor link
Hallo,

verschillende website gaan morgen (18 Januari) op zwart zoals wikipedia, i.v.m. de dubieuze wetsvoorstel SOPA die behandeld woord in de VS.

Ik kwam dit scriptje tegen op internet wat je in je header kan plaatsen om mee te doen.

<script>
var a=new Date;if(18==a.getDate()&&0==a.getMonth()&&2012==a.getFullYear())window.location="http://sopastrike.com/strike";
</script>

Ik denk dat mijn website morgen op zwart gaat.

Mvg,
Rene
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 02:43:18
 
Chris -

Chris -

17/01/2012 13:20:08
Quote Anchor link
Tja, het enige wat je er mee bereikt is dat je bezoekers de website niet meer vinden en niet meer terugkomen. Mijn websites gaan daar dus niet aan mee doen.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

17/01/2012 13:23:48
Quote Anchor link
Dit heeft alleen nut als je veel Amerikanen op je website krijgt. De gewone Nederlander kan hier helemaal niets mee doen, je blokkeert dan wel je gebruikers maar het heeft geen nut.
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

17/01/2012 15:38:14
Quote Anchor link
Een citaatje uit 1 van de reacties over het artikel van Britse ict student uitgeleverd aan vs.

"Binnenkort moeten we nog bij de staat gaan inschrijven als we een website maken ( die controleren dat dan )"

Denk mensen wat bewuster maken over wat de vs van plan is met internet. Het is toch duidelijk dat ze de macht over internet en wat je ermee mag doen willen hebben. Beetje solidariteit dacht ik kan geen kwaad.
 
Jens erd

Jens erd

17/01/2012 15:49:05
Quote Anchor link
Discutabel voorbeeld. De VS kán namelijk het internet niet overnemen. Daar is het gewoon te groot voor. Zie het als bijvoorbeeld The Piratebay: de overheid zou het bij de bron aan kunnen pakken (servers verwijderen) maar dan wordt de site weer gespiegeld. Ze kunnen de Dns-server blokkeren (de ISP's dit verplichten, red.) maar uiteindelijk wordt het een oneindige slag wordt tussen TPB en de overheid.
Als de States het wel lukt het internet over te nemen dan zul je zien dat er gewoon een nieuw protocol ontwikkelt wordt, net als nu bij Gps gebeurt.

Ik ga in ieder geval mijn websites niet afsluiten, ik zie de toekomst graag tegemoet.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

17/01/2012 15:55:05
Quote Anchor link
Jens, het grootste probleem is dat Amerika toegang heeft tot de root servers van het DNS systeem. Daar rust de rest van het DNS systeem op. Daarnaast hebben ze de toegang tot .com .net e.d.Waardoor die domeinnamen zonder problemen door ze kunnen worden overgenomen.
Ze hebben gewoon heel veel macht. Op die manier kunnen ze wel alles plat leggen.
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

17/01/2012 16:00:35
Quote Anchor link
En dat klopt TJVB
 
- SanThe -

- SanThe -

17/01/2012 16:22:46
Quote Anchor link
Gewoon doen mensen.
Gaat de 'gewone bezoeker' ook eens nadenken.

Dat een bezoeker voortaan wegblijft is onzin.
Als dat zo zou zijn dan zouden de treinen toch allang bij het afval liggen.

Tussen <head> en </head>:
Quote:
<script>
var a=new Date;
if(18==a.getDate()&&0==a.getMonth()&&2012==a.getFullYear())window.location="http://sopastrike.com/strike";
</script>
Gewijzigd op 17/01/2012 16:23:06 door - SanThe -
 
Chris -

Chris -

17/01/2012 16:45:15
Quote Anchor link
Het is heel simpel, wilt Amerika het internet écht gaan overnemen, duurt dat op z'n hoogst een paar dagen. Voor het grote publiek zal het vrij weinig gaan uitmaken, en degenen die er last van hebben cq liever niet hebben cq technische kennis hebben, weigeren gebruik te maken van de Amerikaanse Root servers. Je zal dan binnen de kortste keren andere Root servers krijgen die je kan gebruiken. Waarom doe je het niet gewoon vriendelijker, en geef je een melding met een link naar die site. De bezoeker wilt jouw site bezoeker en niet die van de SOPA-strike..

Wat moet een Nederlandse bezoeker, die over het algemeen sowieso al niet zo veel verstand heeft van internet, op een amerikaanse website?
Gewijzigd op 17/01/2012 16:48:48 door Chris -
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

17/01/2012 16:52:18
Quote Anchor link
Je bedoelt een laag over je website heen die je kan wegklikken of zoiets.

Is een idee.
Maar waarom doet wikipedia dan zo extreem?

Precies, om het publiek bewuster te maken.
Als je informatie op je website nodig is voor het publiek dan laat je ze het wel voelen.
Die komen dan echt wel terug.
Boodschappen worden vaak zonder enige besef van de inhoud snel weggeklikt.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

17/01/2012 17:03:05
Quote Anchor link
Het is opzich een goed idee om de mensen wat meer bewust te maken van wat er zich afspeeld op het internet...

Ik denk alleen dat deze actie voor de nederlandse bezoekers de plak mis slaat..
Omdat dit iets is waar hier totaal niks over bekend is m.b.t. de bezoekers...

wat we wel kunnen doen zijn bijvoordeeld de ip-adressen die afkomstig zijn van Amerika blokkeren
Nou weet ik ook wel dat dat niet altijd veel zin heeft omdat amerika nu gewoon teveel macht heeft maar alles wat begint, begint klein..
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

17/01/2012 17:09:06
Quote Anchor link
Waarom heerst er het idee dat het Nederland niet aangaat?

Het gaat juist om censuur.

Zonder tussenkomst van rechter websites blokkeren, hmm waar komt me dat bekend van voor.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

17/01/2012 17:14:05
Quote Anchor link
Rene Wennekes op 17/01/2012 17:09:06:
Waarom heerst er het idee dat het Nederland niet aangaat?

Het gaat juist om censuur.

Zonder tussenkomst van rechter websites blokkeren, hmm waar komt me dat bekend van voor.


Ik zeg ook niet dat het Nederland niet aan gaat...
Het gaat ons op de termijn juist Heeeeel veel aan maar het geen ik probeer te zeggen is dat het in Amerika een hele 'happening' is en je er hier eigenlijk totaal niks over hoort dus in die zin zullen denk ik heel veel Nederlandse internet bezoekers/gebruikers denken van;
'ag het zullen die amerikanen wel weer is niet zijn....'
en het dus link (dan wel recht) laten liggen...
Gewijzigd op 17/01/2012 17:19:00 door Marco PHPJunky
 
Jelmer -

Jelmer -

17/01/2012 17:22:02
Quote Anchor link
Rene Wennekes op 17/01/2012 17:09:06:
Waarom heerst er het idee dat het Nederland niet aangaat?


Omdat Nederland er nu niets aan kan doen. In Amerika kan je nu je afgezanten bellen en spammen en zeggen dat ze jou representeren en dat jij op ze gestemd hebt om goeie beslissingen te nemen en dat ze dat nu ook moeten doen want jij wil niet dat je internet plat gaat. Wij Nederlanders zouden slechts Rutte kunnen spammen en vragen om een vriendelijk verzoekje bij Amerika achter te laten, wat vervolgens bij het Witte Huis terecht komt wat hier nu niets over te zeggen heeft (en wat haar mening al duidelijk heeft gemaakt).
 
- Raoul -

- Raoul -

17/01/2012 19:34:57
Quote Anchor link
En als de JS uit staat kunnen mensen gewoon weer op je site :)
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

17/01/2012 19:39:25
Quote Anchor link
is ook niet moeilijk om het ook in php te zetten ;-) (redirect)
 
- Raoul -

- Raoul -

17/01/2012 20:04:43
Quote Anchor link
Heb het net even gedaan :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.