meerder gegevens wegschrijven in sql?
Ik zit met een probleem waar ik nu al een pittig tijdje mee aan het stoeien ben maar het maar niet werkend krijg :S
Dus ik hoop dat jullie me misschien hiermee kunnen helpen.......
Ik heb een pagina waar alle evenementen worden opgehaald die er in mijn sql tabel staan. En die laat ik dan via checkboxen zien. Met deze regel:
echo '<input type="checkbox" name="evenement[]" value="'.$rij->naam.'">'.$rij->naam.'<br />';
Maar nu wil ik dat als je die checkbox aanvinkt dat hij die naam opslaat in een tabel. En als je er 2 of meer aanvinkt dat hij er dan ook 2 of meer entries maakt in die sql met elke entrie de naam van het aangevinkte evenement.
Nu heb ik dit:
if(isset($_POST['Veranderen']))
{
foreach($_POST['evenement'] as $value)
{
$query = mysql_query("INSERT INTO teamevenementen (team,evenement)VALUES ('$team','$value')")or die(mysql_error());
}
}
Alleen als ik het test en ik vink 2 evenement namen aan en ik druk op de knop Veranderen dan voegt hij maar 1 regel in mijn sql tabel in (alleen de eerste aangevinkte evenement). Hoe kan ik het nu zo maken dat hij ook het tweede aangevinkte evenement (en eventueel veel meer) ook opslaat in mijn sql tabel??
Ik zie zo snel eigenlijk geen fout, maar is het niet verstandiger om het id van het evenement op te slaan in plaats van de naam?
jah dat kan ik altijd nog even aanpassen dat is niet zo moeilijk alleen ik snap niet waarom er maar 1 regel in mijn sql tabel wordt aangemaakt. Ik heb al gegoogled maar zie maar nergens hoe ik het wel werkend krijg :S
Echo de verschillende entries in $_POST['evenement'] eens in die foreach loop. Dan kun je in ieder geval zien of de gegevens wel goed uit het formulier komen.
Zo heb ik even die test evenementen genoemd dus met een echo krijg ik ze wel te zien allebei.
Hoe kom je aan de variabele $team in je sql query?
ik had in mijn sql geen id veld met auto_increment. Nu ik dat veld heb aangemaakt werkt hij :D
En die variabele $team haal ik op via een sql query die kijkt in welk team je zit.
Bedankt voor de hulp!
SQL-injection niet!
Vergeet de tutorial over