Meerdere gegevens wegschrijven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Maes

Bart Maes

20/06/2011 09:18:45
Quote Anchor link
Beste

Al een klein half jaar ben ik bezig met PHP en MySQL. Het lukt mij vrij aardig om onze site van de zaalvoetballiga draaiende te houden. Reeds enkele weken ben ik bezig met een project om onze scheidsrechters te laten aanmelden en zo de wedstrijdgegevens (van de wedstrijd die zij hebben geleid) in te voeren.

Het aanmeldingsproces en het resultaat van de wedstrijd op zich hebben geen probleem gevormd. Maar nu komt het ! Ze zouden ook eigenlijk het aantal doelpunten of een eventuele gele kaart per speler moeten kunnen invullen.
Het oproepen van de juiste ploeg met invoervelden is ook geen probleem. Maar ik krijg het niet wegggeschreven naar mijn database. Ik was nu aan het zoeken naar een oplossingen met arrays. Zou dit mogelijk zijn hiervoor? Dat de ingevoerde gegevens (bijvoorbeeld alle doelpunten van alle spelers van 1 ploeg) in een array worden geplaatst en daarna één voor één eruit worden gehaald en weggeschreven naar mijn database.

Is er een gemakkelijkere manier of is dit een goede mogelijkheid?

Als het met arrays zou lukken, heb ik ook een vraag over de code. Maar misschien eerst de antwoorden afwachten van deze vraag...

Alvast bedankt voor jullie mening.

Bart

PHP hulp

PHP hulp

20/02/2025 07:34:06

Roel H

Roel H

20/06/2011 09:21:30
Quote Anchor link
Wat is je database structuur dan? Is wel makkelijk om te hebben.

Bart Maes

Bart Maes

20/06/2011 09:28:46
Quote Anchor link
Wel heb ik een tabel spelers met daarin volgende velden :
- spelersnummer
- ploeg
- naam
- voornaam
- doelpunten
- gele kaarten
- rode kaarten

Dus per ploeg moeten alle spelers tevoorschijn komen met een 3 maal een inputbox voor doelpunten, gele kaarten en rode kaarten. Die tevoorschijn laten komen lukt zonder problemen.

BEdankt voor de snelle reactie

Roel H

Roel H

20/06/2011 09:57:01
Quote Anchor link
Ik denk dat je het anders moet doen. Je wilt het per seizoen bekijken? en daarnaast ook per wedstrijd? De Gegevens blijven voor altijd bewaard? Ze gaan ook hoger he..van de F naar E naar D en hoger...
Ik denk dat de structuur anders moet... maar is mijn mening

Bart Maes

Bart Maes

20/06/2011 10:38:50
Quote Anchor link
Hey Roel

Neen, ik denk dat je niet mee bent. Wat begrijpelijk is, want dat zo uitleggen is niet eenvoudig.

Elke scheidsrechter zou na zijn wedstrijd deze gegevens moeten invoeren. Die worden bij de gegevens van de database bijgeteld. Vanuit de database zijn er dan verschillende pagina's zoals topschutter, meeste gele kaarten, ... De gegevens moeten dus enkel in de database geraken voor de rest is alles in orde hoor.

dit is onze site : www.duvel-liga.be

bedankt !

Roel H

Roel H

20/06/2011 10:41:27
Quote Anchor link
Maar je wilt het toch ook per seizoen bekijken en oude gegevens bewaren? Of zie ik dat verkeerd? Je moet het allemaal goed voor de tijd in orde hebben

Bart Maes

Bart Maes

20/06/2011 10:53:01
Quote Anchor link
Neen per seizoen moet er niet kunnen gekeken worden. De site is enkel van het huidige seizoen. Wij zetten pdf file van vorige seizoenen met uitslgen wel online maar via de site zelf moet dat niet kunnen.

De scheidsrecher krijgt elke match een leeg invulformulier per ploeg waar hij de doelpuntenmakers en de kaarten moet invullen. Dat script schrijft het weg naar de database en andere pagina's doen er andere query's mee om bepaalde gegevens zichtbaar te maken.

Roel H

Roel H

20/06/2011 10:55:21
Quote Anchor link
Oke,

De spelers staan al in de DB? Dan insert je eerst de spelers van die wedstrijd en later update je ze. Is wel de makkelijkste manier dan elke wedstrijd voor elke een nieuwe id aan te maken. Dat zou ik doen.
Je kunt de data door een foreach halen en met een update dan verwerken.

Bart Maes

Bart Maes

20/06/2011 11:18:40
Quote Anchor link
Ja dus mijn spelers zitten in een andere tabel. De data eruithalen is geen enkel probleem. Maar ik wil alle spelers ineens laten zien in dat formulier en die moeten allemaal ineens verwerkt worden. Daarom dacht ik om eerst alle doelpunten van alle spelers in een array te zetten om ze erna één voor één eruit te halen en de tabel spelers up te daten.

Hoe noem ik dan een inputbox op dat formulier ? zoals dit :

<input type="text" name="goals[]">

op welke manier haal je dan die gegevens uit die array? met $_POST[$goals[$id]]?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.