Mijn eigen gastenboek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

- Mark -

- Mark -

01/06/2011 18:04:23
Quote Anchor link
Je kunt de tijd instellen. Ik weet alleen helaas niet uit het hoofd hoe dat ook alweer ging. Een andere host zoeken voor zoiets is natuurlijk onzin.

PHP hulp

PHP hulp

14/03/2025 17:53:28

Sven b

Sven b

01/06/2011 18:35:30
Quote Anchor link
Dat dacht ik toch... net even met de helpdesk gesproken. Hij geeft aan dat de tijdzone niet op de server aangepast kan worden. Tevens raad hij aan om de tijd gewoon in de db te zetten en dan +2 uur in te lezen. Echter werkt de server tijd niet op een winter/zomertijd...

Wanneer ik hem vraag of het mogelijk is om eerst de tijd aan te passen en dan in de db te zetten is dit ook mogelijk via de functie. date_default_timezone_set. Hoe dan ook volgens mij blijf je altijd aan de zomer en wintertijd vast zitten. Of ik moet instellen rond welke periode de zomer en wintertijd start dan is het of +1 of +2..

Volgens mij het enige wat een date_default_timezone_set doet is er een x aantal uren bij optellen afhankelijk van de geselecteerde tijdzone. Dus ik kan dan net zo goed dat zelf doen door het volgende:

$datumentijd = date('Y:m:d H:i:s', +strtotime('2hours'));

Hij zei dat het volgende in de db zou toe te voegen moeten zijn:
date('Y:m:d H:i:s');

Groetjes Sven

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.