Mis 2 velden uit formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Eric den Nieuwenboer

Eric den Nieuwenboer

14/02/2015 11:22:52
Quote Anchor link
Beste,
een vriend van me heeft een bedrijf overgenomen en dus ook de daarbij behorende site, ik heb daar een aantal aanpassingen aan gedaan maar aan 1 ding kom ik niet uit, namelijk dat klanten een formulier kunnen invullen maar als eenmaal het formulier is verzonden en binnen komt bij het bedrijf ze 2 velden missen namelijk de Naam en Ophaal adres.
ik heb al zitten turen naar de lap tekst maar zie het probleem niet of kijk er volledig overheen, iemand een suggestie?
bij voorbaat dank
http://www.jvs26.nl/reserveren.rar

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 17:14:39

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

14/02/2015 11:32:13
Quote Anchor link
Hallo Eric,

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
  $message
= "Naam: ".$_POST['naam']."\n";
  $message = "Ophaal adres: ".$_POST['adres']."\n";
  $message = "Ophaal plaats: ".$_POST['plaats']."\n";
?>

Hier voeg je drie maal een nieuwe waarde toe aan de variabele $message. de tweede en de derde keer overschrijf je hem dus en is de oude waarde verdwenen.

Met een punt ( . ) kun je twee stukken tekst samenvoegen in PHP en met de .= opperator kun je een stuk tekst aan een bestaande variabele toevoegen.

Dus is dit wat jij wilt bereiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
  $message
= "Naam: ".$_POST['naam']."\n";
  $message .= "Ophaal adres: ".$_POST['adres']."\n";
  $message .= "Ophaal plaats: ".$_POST['plaats']."\n";
?>

Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/02/2015 11:34:23
Quote Anchor link
Waarom plaats je de code niet gewoon hier (tussen code-tags)?

Je hebt geen enkele controle op de velden (telefoonnummer, emailadres, datum / tijd ) zitten.

Je overschrijft in het begin steeds de waarde van $message, waardoor de informatie verloren gaat.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.