Modules Handler Class

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

David van der Tuijn

David van der Tuijn

19/03/2008 22:55:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik ben opzoek naar een 'Modules Handler Class' al dan niet zonder gebruik te maken van een complex MVC framework.

Hierbij denk ik aan:

- __construct : doorzoekt een directory; zodat bekend wordt welke modules aanwezig zijn.
- load_module() : open't een config file uit deze module directory, en leest deze in 'title', 'description', e.d.
- privileges : sommige modules zijn alleen een 'administrator'-groep te laden.

etc...

Iemand hier ervaring mee?

PHP hulp

PHP hulp

15/03/2025 05:14:42

Crispijn -

Crispijn -

19/03/2008 22:58:00
Quote Anchor link
Nou, wat let je om deze zelf te schrijven? Lijkt mij een erg leuk en leerzaam projectje om je eens te verdiepen in het hele OO verhaal!

David van der Tuijn

David van der Tuijn

19/03/2008 23:04:00
Quote Anchor link
Ik vind het makkelijker een bestaand systeem naar mijn wensen aan te passen, dan vanaf nul te beginnen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door David van der Tuijn

Jelmer -

Jelmer -

20/03/2008 18:08:00
Quote Anchor link
Hoeveel had je zelf al in gedachten?

Als ik aan modules denk, denk ik aan een map, met daarin allemaal mappen die de modules representeren. In die mappen zit altijd een bestandje info.ini bijvoorbeeld, waarin de naam en beschrijving, en de vereiste rechten staan. Eventueel zelfs een verwijzing naar het php-bestand dat geïnclude moet worden wanneer de module actief moet worden.

Daarnaast moet er een systeem zijn dat bepaalt welke modules gebruikt worden, e.d.

David van der Tuijn

David van der Tuijn

20/03/2008 18:28:00
Quote Anchor link
oke, met 10 programmeer uren achter de rug heb ik nu een mooi systeem; als 'aanvragen' inhoud dat je het toch zelf moet bedenken onthoud ik mij uit deze forum categorie ;-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.