muziek.mp3 veranderen in ?id=1
frank
15/01/2006 14:18:00Ik ben opzoek naar een script waar je namen van bestanden in kunt zetten en ze oproepen via bijv, pagina.php?id=1, Zo moet het ook in de player komen te staan, dus hij moet dat bestand kunnen laten afspelen. Weet iemand hoe?
PHP hulp
16/01/2025 06:22:38Robert Deiman
15/01/2006 14:24:00Als je met een database werkt waar de namen in staat is het gemakkelijk:
Zorg dat je een kolom naam
(naam of omschrijving van bestand)
kolom locatie
(url van het bestand)
kolom id
(id auto_increment van het bestand)
hebt, een link daarvan maken, naar ?id=hier_de_id_die_uit_je_database_komt
en dan met een query WHERE id=$_GET['id'] (of beter eerst controleren of id een integer is en dan pas in de query doen) de gegevens uit je database halen.
Zorg dat je een kolom naam
(naam of omschrijving van bestand)
kolom locatie
(url van het bestand)
kolom id
(id auto_increment van het bestand)
hebt, een link daarvan maken, naar ?id=hier_de_id_die_uit_je_database_komt
en dan met een query WHERE id=$_GET['id'] (of beter eerst controleren of id een integer is en dan pas in de query doen) de gegevens uit je database halen.
frank
15/01/2006 14:32:00Ik heb helaas niet de beschikking over een database:S Voor het downloaden van een bestand heb ik dit script gevonden:
Zo kan niet de hele url worden achterhaald. Is er ook niet z'n script voor het afspelen van bestanden?
Code (php)
Zo kan niet de hele url worden achterhaald. Is er ook niet z'n script voor het afspelen van bestanden?
Richard
15/01/2006 17:24:00Ik heb wel een database en wil wel graag de manier van robbert maken, Alleen snap ik het niet echt, dus kun je misschien een code maken CREATE TABLE user (enz.?
Gewijzigd op 15/01/2006 17:43:00 door Richard