Mysql welk type columm
1.50 en als ik dit invoeg 1.50 dat hij er niet dit van maakt: 1.5. ik gebruikte nu float maar het word altijd 1.5 :-(.
NIemand ?
Ik weet niet zo heel veel van SQL, dus ik zou zeggen je moet wel varchar gebruiken.
Hoe voeg je um eigenlijk toe in de db?
varchar :)
Ik raad je niet aan om varchar te gebruiken voor nummerieke waarden. Functies als het zoeken tussen 1.5 en 2.6 zal niet meer werken.
1.5 is ook gewoon de waarde. 1.50 is een notatie met twee nullen, maar niet nodig om als zodanig op te slaan. (Net zoals met 1.50000000000; of 1.5 * 10^0; het is nog precies het zelfde getal, de notatie is alleen anders)
Wil je een dergelijke notatie kan je met php deze notatie terug krijgen door:
oke maar het is al goed ik gebruik varchar en dat gaat goed, kzal dit ook ees proberen
Quote:
Bas: ik moet je even smartassen.
Ik raad je niet aan om varchar te gebruiken voor nummerieke waarden. Functies als het zoeken tussen 1.5 en 2.6 zal niet meer werken.
1.5 is ook gewoon de waarde. 1.50 is een notatie met twee nullen, maar niet nodig om als zodanig op te slaan. (Net zoals met 1.50000000000; of 1.5 * 10^0; het is nog precies het zelfde getal, de notatie is alleen anders)
Niet helemaal Adje ...
Als iemand een meting doet en hij meet 1.50 wil dat zeggen dat hij cker 1.5 gemeten heeft en die 0 geschat, als iemand 1.5 meet wil dat zeggen dat ie zeker is over die 1 maar dat hij/zij er met die 0.5 nog wel eens 1tje er naast kan zitten (jaja dat gezeur krijgen wij altijd als we zoiets op school beweren :P)
Quote:
In dat geval voeg je gewoon een extra veld toe waarin je zegt tot hoeveel decimalen het nauwkeurig is.Als iemand een meting doet en hij meet 1.50 wil dat zeggen dat hij cker 1.5 gemeten heeft en die 0 geschat, als iemand 1.5 meet wil dat zeggen dat ie zeker is over die 1 maar dat hij/zij er met die 0.5 nog wel eens 1tje er naast kan zitten (jaja dat gezeur krijgen wij altijd als we zoiets op school beweren :P)
iig is het gebruik van een varchar wel de meest ranzige oplossing die er is
En waarom komt het als ik vroeger opstaa voor phphulp te zien (de nieuwe versie) dat ze er nog niet is :-(.
Omdat Bas niet zo vroeg opstond ;)
Gebruik een float field.
Bijvoorbeeld: FLOAT(5,2)
Daar kan je een getal inzetten met 2 cijfers achter de komma (en een totale lengte van 5 dus bijv. 123,45).
Mitch:
Omdat Bas niet zo vroeg opstond ;)
Ik wel