Newline bij opslaan van txt-file
Ik heb geprobeerd een \n toetevoegen maar dan krijg ik zo'n vierkantje...
hoe los ik dat op??
Alvast bedankt...
Probeer eens \r\n ipv \n ?
\n moet wel tussen dubbele quotes volgens mij. Om een of andere reden willen enkelen niet.
\r\n werkt wel bedankt!
Dat ze tussen enkele quotes niet geparsed worden klopt, een string welke in PHP tussen enkele quotes staat wordt volledig gezien als tekst. Normaal gesproken gebruik je de backslash (\) als escape karakter, maar tussen enkele quotes wordt die backslash niet als zodanig behandelt.
In grotere systemen is het handig om het karakter voor een newline te definieren als constante, zodat je je script niet volledig door hoeft te lopen als je op een ander platform draait;
Misschien iets dat niet de juiste manier is, maar bij mij werkt het ook gewoon met harde ENTERS in je broncode.
Is inderdaad niet de netste methode ;)
Remco:
Is inderdaad niet de netste methode ;)
Weet je ook waarom? Is het dan alleen compatible met een Windows-systeem?
Gewijzigd op 15/09/2005 12:27:00 door Barman V
Of het met compatibility heeft te maken durf ik zo niet te zeggen, je zou eens kunnen kijken wat de uitvoer is.
want mijn server draait zeker linux... en alleen "\n" werkte dus niet...
foaly:
Ik ben bang dat dat niet helemaal waar is remco,
Even voor de duidelijkheid. Remco gaf antwoord op mijn vraag en niet op jouw eerste vraag. Dus de vraag met de harde ENTERS en niet de vraag met de \n. :P
foaly:
Ik heb geprobeerd een \n toetevoegen maar dan krijg ik zo'n vierkantje...
Alvast bedankt...
Alvast bedankt...
WSS is dat vierkantje als je het bestand met kladblok opend, wordpad zal hier WEL een nieuwe regel van maken...
en ook als je het bestand weer uitleest met PHP zal deze het als een nieuwe regel beschouwen...
@Boaz zal java hem ook als nieuwe regel zien?