No space left on device (28)
Ik maak reeds geruime tijd gebruik van sql voor mijn phpbb-forum. Sinds kort gebruik ik t ook voor andere onderdelen van mijn site. Altijd zonder problemen, tot en met vanmorgen. Als ik nu dmv. een zelfgeschreven form info wil invoegen in een database krijg ik een (standaard) 404 pagina(ik heb het mbv verschillende forms en dus verschillende tabellen geprobeerd!). Als ik dan via phpmyadmin wil kijken, krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: session_write_close(): write failed: No space left on device (28) in /var/www/c/chrisrea.nl/HTML/phpmyadmin/index.php on line 51
Warning: session_write_close(): Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in /var/www/c/chrisrea.nl/HTML/phpmyadmin/index.php on line 51
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/c/chrisrea.nl/HTML/phpmyadmin/index.php:51) in /var/www/c/chrisrea.nl/HTML/phpmyadmin/index.php on line 121
Het vreemde is dat wanneer ik probeer via het forum iets toe te voegen of veranderen (admin) dat het dan wél lukt !! Omdat ik begreep dat t wellicht aan het diskquotum zou liggen, heb ik een heleboel files (enkele mb's!) van de server gehaald, dus dat zou nu t probleem niet meer mogen zijn ... Tevens kan het niet zo zijn dat er een fout in één tabel zit (ik heb weken geleden voor t laatst een tabel veranderd) want ik heb geprobeerd in meerdere tabellen iets in te voeren. Blijft t vreemd dat het forum wel naar behoren werkt, en dat deze foutmelding ineens uit t niets is gekomen (vanochtend deed 'ie t nog zonder problemen). Wie weet raad ?!? Ik heb al geprobeerd dmv. SQL: REAPAIR TABLE ... iets te doen, zonder resultaat. Ik hoop dat iemand mij kan helpen !!
Alvast heel erg bedankt; groet, Bart
Dat betekent volgens mij dat de session map vol zit, dus tot z'n limiet is. Ik zou contact opnemen met je hoster. Het kan ook zijn dat hij de sessies mee laat tellen bij jouw webruimte en dat JIJ over de limiet heen zit
Je disk is vol (of quotum is bereikt). Het kan dus best zijn dat je database een eigen quotum heeft en dat ie bereikt is.
Deze fout heeft weinig te maken met je database. Neem contact op met je webhoster, die zou presies moeten weten wat hij moet doen.
Groet, Bart
wat een rare helpdesk, HELPdesk, horen ze te helpen. anders kan je wel de doorstuurdesk bellen
Geachte heer/ mevrouw, Hiermee kunnen wij u helaas niet van dienst zijn. Voor niet- hostinggerelateerde kwesties nodigen wij u uit een kijkje te komen nemen op onze support pagina's. Voor meer informatie over het ontwikkelen van uw webpagina's verwijzen wij u naar de handleiding van uw webeditor.
lekker hè ?!? wordt (hopelijk!) vervolgd ... :-((
Het alom bekende "van het kastje naar de muur sturen" dus :+
Geachte heer, Het probleem is opgelost, de /tmp was vol. Onze excuses voor het ongemak.
Ook jullie bedankt voor de hulp !!
groet, Bart
Die lui hebben beantwoord zonder de mail gelezen te hebben :+.