No space left on device (28)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart

Bart

30/03/2006 13:51:00
Quote Anchor link
Hallo;

Ik maak reeds geruime tijd gebruik van sql voor mijn phpbb-forum. Sinds kort gebruik ik t ook voor andere onderdelen van mijn site. Altijd zonder problemen, tot en met vanmorgen. Als ik nu dmv. een zelfgeschreven form info wil invoegen in een database krijg ik een (standaard) 404 pagina(ik heb het mbv verschillende forms en dus verschillende tabellen geprobeerd!). Als ik dan via phpmyadmin wil kijken, krijg ik de volgende foutmelding:

Warning: session_write_close(): write failed: No space left on device (28) in /var/www/c/chrisrea.nl/HTML/phpmyadmin/index.php on line 51

Warning: session_write_close(): Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in /var/www/c/chrisrea.nl/HTML/phpmyadmin/index.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/c/chrisrea.nl/HTML/phpmyadmin/index.php:51) in /var/www/c/chrisrea.nl/HTML/phpmyadmin/index.php on line 121

Het vreemde is dat wanneer ik probeer via het forum iets toe te voegen of veranderen (admin) dat het dan wél lukt !! Omdat ik begreep dat t wellicht aan het diskquotum zou liggen, heb ik een heleboel files (enkele mb's!) van de server gehaald, dus dat zou nu t probleem niet meer mogen zijn ... Tevens kan het niet zo zijn dat er een fout in één tabel zit (ik heb weken geleden voor t laatst een tabel veranderd) want ik heb geprobeerd in meerdere tabellen iets in te voeren. Blijft t vreemd dat het forum wel naar behoren werkt, en dat deze foutmelding ineens uit t niets is gekomen (vanochtend deed 'ie t nog zonder problemen). Wie weet raad ?!? Ik heb al geprobeerd dmv. SQL: REAPAIR TABLE ... iets te doen, zonder resultaat. Ik hoop dat iemand mij kan helpen !!
Alvast heel erg bedankt; groet, Bart

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 20:39:28

30/03/2006 14:00:00
Quote Anchor link
No space left on device (28)

Dat betekent volgens mij dat de session map vol zit, dus tot z'n limiet is. Ik zou contact opnemen met je hoster. Het kan ook zijn dat hij de sessies mee laat tellen bij jouw webruimte en dat JIJ over de limiet heen zit

- SanThe -

- SanThe -

30/03/2006 14:04:00
Quote Anchor link
Je disk is vol (of quotum is bereikt). Het kan dus best zijn dat je database een eigen quotum heeft en dat ie bereikt is.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

30/03/2006 14:05:00
Quote Anchor link
Deze fout heeft weinig te maken met je database. Neem contact op met je webhoster, die zou presies moeten weten wat hij moet doen.

Bart

Bart

30/03/2006 14:56:00
Quote Anchor link
Ik heb in elk geval contact opgenomen met de helpdesk, en daar zei men dat het iets met toestemming om te schrijven of zoiets te maken had. Ik moest maar een mail sturen naar de support afdeling, en dat heb ik dan ook gedaan ... Ik hoop maar dat het (z.s.m.) nog goed komt :-(( Ik zal even posten als het opgelost is; in elk geval bedankt zover !!

Groet, Bart

- wes  -

- wes -

30/03/2006 14:59:00
Quote Anchor link
wat een rare helpdesk, HELPdesk, horen ze te helpen. anders kan je wel de doorstuurdesk bellen

Bart

Bart

30/03/2006 15:33:00
Quote Anchor link
... het kan nog veel gekker; ik heb n.a.v. dat telefoongesprek dus meteen een mail gestuurd waarin ik t precies hetzelfde uitleg als hierboven, krijg ik een mail terug:
Geachte heer/ mevrouw, Hiermee kunnen wij u helaas niet van dienst zijn. Voor niet- hostinggerelateerde kwesties nodigen wij u uit een kijkje te komen nemen op onze support pagina's. Voor meer informatie over het ontwikkelen van uw webpagina's verwijzen wij u naar de handleiding van uw webeditor.
lekker hè ?!? wordt (hopelijk!) vervolgd ... :-((

Mitch X

Mitch X

30/03/2006 15:33:00
Quote Anchor link
Het alom bekende "van het kastje naar de muur sturen" dus :+

Bart

Bart

30/03/2006 15:47:00
Quote Anchor link
Het is opgelost; kreeg de volgende mail:
Geachte heer, Het probleem is opgelost, de /tmp was vol. Onze excuses voor het ongemak.
Ook jullie bedankt voor de hulp !!

groet, Bart

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

30/03/2006 15:52:00
Quote Anchor link
..Voor meer informatie over het ontwikkelen van uw webpagina's..

Die lui hebben beantwoord zonder de mail gelezen te hebben :+.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.