No such file or directory in
Ik ben een absolute beginner in PHP. Wil deze taal graag gaan beheersen. Ben dus hierover aan het lezen en vooral aan 't ervaren. Beetje principe van trial by error. Ik loop nu tegen de volgende foutmelding aan.
( ! ) Warning: include_once(core/App/templates/header.inc.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in C:\wamp\www\test_(new)\core\App\templates\index\informatie.php on line 8
Ik weet wat het probleem is. Ik kan het alleen nog niet oplossen wie help mij verder?
De include file staat een directory lager dan de file van waaruit nu de include file wordt aangeroepen. De manier waarop ik nu de include file aanroep kijkt de include regel als het ware vanuit de directory van de file die ik heb geopend verder of omhoog ipv 1 directory beneden. Ik moet dus een soort Base Url definiëren. Snappen jullie 't nog?
Het stukje PHP waar 't om gaat.
De file van waaruit deze include opdracht aangeroepen wordt staat op:
http://localhost/core/App/templates/index/informatie.php
Hoor graag van jullie.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groeten,
Hans
Gewijzigd op 27/02/2011 17:04:20 door Hans van Goor
<code>
</code>
zo zou het wel moeten werken
Bedankt voor je hulp. Heb jouw tip net uitgevoerd. Krijg het alleen nog niet aan de praat.
De / zorgt ervoor dat je vanaf de root werkt
of zo:
../ = 1 map terug
.../ = 2 mappen terug
inlcuden doe je in feite op basis van het absolute path
In bijv. index.php. wordt de site opgebouwd door het bestand include header.inc.php, include footer.inc.php, etc... toe te voegen. Zou dus graag mijn site modulair willen opzetten. Heb de core map e.d. van andere voorbeelden afgekeken.
Quote:
In bijv. index.php. wordt de site opgebouwd door het bestand include header.inc.php, include footer.inc.php
in mijn ogen al een vage structuur